ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Zeměpis


Radim Novotný, 1+1  týdně, P
Poloha,státní hranice a postavení České republiky ve světě
Dotace učebního bloku:   11
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o České republice

Poloha a rozloha
Vývoj státního území
Postavení ve světě

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Kreativita

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

Mediální výchova

9. ročník

Manipulace

Mediální výchova

9. ročník

Různé zdroje informací

Mediální výchova

9. ročník

Práce s informacemi

Mediální výchova

9. ročník

Události a jejich zpracování

Výchova k občanství

9. ročník

Země - náš domov

Přírodní poměry v České republice
Dotace učebního bloku:   11
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zhodnotí přírodní poměry v České republice

Nerostné suroviny
Povrch
Podnebí a počasí
Vodstvo
Ochrany přírody a krajiny

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Přírodopis

9. ročník

Ekologie

Přírodopis

9. ročník

Půda

Průmysl v České republice
Dotace učebního bloku:   11
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zhodnotí průmysl České republiky

Těžební a energetický
Hutní
Strojírenský
Chemický,gumárenský,výroba papíru a celulozy
Stavebních hmot, skla,porcelánu a keramiky
Spotřební
Potravinářský

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Výchova k občanství

9. ročník

Ekonomika, ekonomie

Výchova k občanství

9. ročník

Hospodářská politika státu

Zemědělství v České republice
Dotace učebního bloku:   11
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zhodnotí zemědělství České republiky

Zemědělství
Lesní a vodní hospodářství

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Výchova k občanství

9. ročník

Ekonomika, ekonomie

Výchova k občanství

9. ročník

Hospodářská politika státu

Doprava, spoje, cestovní ruch, zahraniční obchod
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zhodnotí dopravu, spoje, služby, cestovní ruch , rekreaci a zahraniční obchod České republiky

Doprava
Spoje
Služby
Cestovní ruch
Zahraniční obchod

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Mediální výchova

9. ročník

Manipulace

Mediální výchova

9. ročník

Různé zdroje informací

Mediální výchova

9. ročník

Práce s informacemi

Mediální výchova

9. ročník

Události a jejich zpracování

Výchova k občanství

9. ročník

Ekonomika, ekonomie

Výchova k občanství

9. ročník

Hospodářská politika státu

Kraje České republiky
Dotace učebního bloku:   18
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní kraje České republiky
  • Uvede základní charakteristiku jednotlivých oblastí České republiky
  • Zhodnotí místní region

  1. Hlavní město Praha
  2. Středočeský kraj
  3. Jihočeský kraj
  4. Plzeňský kraj
  5. Karlovarský kraj
  6. Ústecký kraj
  7. Liberecký kraj
  8. Královéhradecký kraj
  9. Pardubický kraj
  10. Kraj Vysočina
  11. Jihomoravský kraj
  12. Olomoucký kraj
  13. Moravskoslezský kraj
  14. Zlínský kraj

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Informatika

8. ročník

Prezentace

Výtvarná výchova

9. ročník

Dějiny výtvarného umění

Mediální výchova

9. ročník

Události a jejich zpracování

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější.
Kompetence komunikativní
  • 9. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové, a stručně je shrne.
  • 9. K získání a výměně informací účelně využije různé informační a komunikační prostředky a technologie, podle situace vybere a použije takový informační a komunikační prostředek nebo technologii, která nejlépe vyhovuje situaci a okolnostem.
  • 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
  • 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
Kompetence sociální a personální
  • 9. K úkolu vytváří kritéria toho, jak bude vypadat dobře odvedená práce.
  • 9. Vyhodnotí klima v pracovní skupině, podílí se na rozdělení rolí, zvolí efektivní postup k dosažení cíle, je dostatečně flexibilní, konstruktivní, kreativní a motivuje skupinu k dosažení dobrého výsledku.
Kompetence občanské
  • 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.