Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
9. ročník
Přírodopis
Vznik a stavba ZeměDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vznik vesmíru a Země
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Zeměpis 6. ročník Litosféra |
Zeměpis 6. ročník Litosféra |
Nerosty a horninyDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vznik, vlastnosti, kvalitativní třídění, praktický význam a využití zástupců
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Výtvarná výchova 9. ročník Příroda a její proměny |
Geologické dějeDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vnější a vnitřní
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Zeměpis 6. ročník Litosféra |
Výtvarná výchova 9. ročník Příroda a její proměny Zeměpis 6. ročník Litosféra |
PůdaDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- složení, vlastnosti a význam půdy pro výživu rostlin
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Rozvoj schopností poznávání
|
Zeměpis 9. ročník Přírodní poměry v České republice |
Historie ZeměDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vznik a vývoj života na zemi
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování |
EkologieDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- organismy a prostředí
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Základní podmínky života
Ekosystémy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Zeměpis 9. ročník Přírodní poměry v České republice |
Seminář z biologie 8. ročník Ekosystémy Výtvarná výchova 9. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 9. ročník Základy ruční práce Mediální výchova 9. ročník Manipulace Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování Výchova k občanství 9. ročník Země - náš domov Výchova k občanství 9. ročník Ekonomika, ekonomie Výchova k občanství 9. ročník Hospodářská politika státu Zeměpis 6. ročník Arktida a Antarktida Anglický jazyk 9. ročník Svět kolem nás |
Biologická olympiáda
Kategorie 8. - 9. ročník Školní kolo, okresní kolo a krajské kolo biologické olympiády pro zájemce. Adresa: www.biologickaolympiada.cz Školní kolo - poznávačka a test Okresní kolo - vstupní úkol, laboratorní úkol a teorie Krajské kolo - laboratorní úkol a teorie
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
- 9. Ovlivňuje postup výuky a učení tak, aby pro něj byly přínosné, aktivně žádá objasnění problému, zajímá se o alternativní zdroje informací.
- 9. Vysvětlí smysl toho, proč si osvojuje a zpracovává různé druhy poznatků a dovedností a jak by se daly využít v dalším studiu i v bůžném životě.
- 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější.
Kompetence komunikativní
- 9. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové, a stručně je shrne.
- 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
- 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence sociální a personální
- 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
- 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
- 9. K úkolu vytváří kritéria toho, jak bude vypadat dobře odvedená práce.
Kompetence občanské
- 9.Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spoluobčanům; zapojuje se do obecně prospěšných akcí na místní i širší úrovni
Kompetence pracovní
- 9. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol (podle zadání a předem stanovených kritérií); sám nebo ve spolupráci se spolužáky zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
Žák sám vyhodnotí svůj plakát, který vytvořil, podle kritérií, ve kterých je přesně popsáno, jaké kvality má plakát a) nejlepší, b) přijatelný, c) nepřijatelný. Na základě vlastního hodnocení dle kritérií zjistí také to, co by mohl konkrétně udělat pro to, aby jeho plakát naplňoval kritéria pro nejlepší plakát.