Učební osnovy
9. ročník
Francouzský jazyk
Lucie Schinková,
0 týdně, V
L´école
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
|
-
škola, rozvrh, školní předměty
-
passé composé
|
En ville
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
- používá dvojjazyčný slovník (v tištěné i elektronické podobě)
- sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
|
-
dopravní prostředky
-
orientace ve městě – budovy ve městě
|
Chez moi
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
- používá dvojjazyčný slovník (v tištěné i elektronické podobě)
- obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
|
-
bydlení – dům, byt – vlastní pokoj
-
číslovky řadové
-
popis všedního dne
-
hodiny – určování času
|
A table !
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- vyplní základní údaje o sobě do formulářů
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
|
-
názvy jídel, pití (co rádi/ neradi jíme)
-
v restauraci, stolování
-
člen dělivý
|
C´est chic, c´est chouette
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- používá dvojjazyčný slovník (v tištěné i elektronické podobě)
- reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
|
pojmenování různých druhů oblečení a oděvních doplňků
|
Fêtes et traditions
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
|
-
svátky ve Francii a v České republice
-
Noël – Vánoce v Evropě
|
Je ne me sens pas bien
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
|
-
lidské tělo
-
zdraví a nemoc
-
u lékaře
-
se sentir
-
zdravý životní styl
|
Vivre ensemble
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- vyplní základní údaje o sobě do formulářů
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
|
-
povídání o sobě, své rodině, kamarádech
-
vytváření „webové stránky“ (s osobními údaji)
-
frankofonní poezie
|