Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
8. ročník
Zeměpis
EvropaDotace učebního bloku:
5
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rozloha, poloha, členitost
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané
Objevujeme Evropu a svět
Evropa a svět nás zajímá
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Informatika 8. ročník Prezentace Dějepis 7. ročník Evropa v době rozvinutého středověku |
Konverzace v anglickém jazyce 8. ročník Londýn Konverzace v anglickém jazyce 8. ročník Filmy, divadlo, knihy Konverzace v anglickém jazyce 8. ročník Domov Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Kultura Výtvarná výchova 8. ročník Dějiny výtvarného umění Dějepis 8. ročník 1. světová válka Dějepis 8. ročník Svět od pol. 17. století a v 18. století Výchova k občanství 8. ročník Právní řád ČR Výchova k občanství 8. ročník Právo a spravedlnost Výchova k občanství 8. ročník Státní správa a samospráva Výchova k občanství 8. ročník Stát a právo Anglický jazyk 9. ročník Historie a současnost Velké Británie Anglický jazyk 8. ročník Londýn Anglický jazyk 8. ročník Životní zkušenosti Anglický jazyk 8. ročník Můj život |
Střední EvropaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přírodní poměry a přírodní zdroje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Dějepis 8. ročník Svět a Habsburská monarchie v 2. pol. 19. stol. Dějepis 8. ročník Česká společnost v době národního obrození |
Severní EvropaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přírodní poměry a přírodní zdroje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Západní EvropaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přírodní poměry a přírodní zdroje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Konverzace v anglickém jazyce 8. ročník Filmy, divadlo, knihy Dějepis 8. ročník Osvícenství a Velká francouzská revoluce Anglický jazyk 9. ročník Historie a současnost Velké Británie Anglický jazyk 8. ročník Životní zkušenosti |
Jižní EvropaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přírodní poměry a přírodní zdroje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Jihovýchodní EvropaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přírodní poměry a přírodní zdroje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Východní EvropaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přírodní poměry a přírodní zdroje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
RuskoDotace učebního bloku:
5
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přírodní poměry a přírodní zdroje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Informatika 8. ročník Prezentace Informatika 9. ročník Prezentace a zpracování dokumentů |
Dějepis 8. ročník Osvícenství a Velká francouzská revoluce |
Společenské a hospodářské prostředí ve světěDotace učebního bloku:
14
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Obyvatelstvo
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Základní podmínky života
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Výchova k občanství 8. ročník Právo a spravedlnost Výchova k občanství 8. ročník Stát a právo |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější.
Kompetence komunikativní
- 9. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové, a stručně je shrne.
- 9. K získání a výměně informací účelně využije různé informační a komunikační prostředky a technologie, podle situace vybere a použije takový informační a komunikační prostředek nebo technologii, která nejlépe vyhovuje situaci a okolnostem.
- 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
Kompetence sociální a personální
- 9. Stanoví s ostatními časy pro splnění úkolů (harmonogram práce), v dlouhodobém úkolu hlídá mezičasy i závěrečný termín.
Kompetence občanské
- 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.