ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Zeměpis


Radim Novotný, 1+1  týdně, P
Evropa
Dotace učebního bloku:   5
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o Evropě

Rozloha, poloha, členitost
Podnebí a počasí
Vodstvo
Vegetační pásma a výškové stupně v Evropě
Obyvatelstvo a osídlení Evropy
Oblasti

















Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Informatika

8. ročník

Prezentace

Dějepis

7. ročník

Evropa v době rozvinutého středověku

Konverzace v anglickém jazyce

8. ročník

Londýn

Konverzace v anglickém jazyce

8. ročník

Filmy, divadlo, knihy

Konverzace v anglickém jazyce

8. ročník

Domov

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Kultura

Výtvarná výchova

8. ročník

Dějiny výtvarného umění

Dějepis

8. ročník

1. světová válka

Dějepis

8. ročník

Svět od pol. 17. století a v 18. století

Výchova k občanství

8. ročník

Právní řád ČR

Výchova k občanství

8. ročník

Právo a spravedlnost

Výchova k občanství

8. ročník

Státní správa a samospráva

Výchova k občanství

8. ročník

Stát a právo

Anglický jazyk

9. ročník

Historie a současnost Velké Británie

Anglický jazyk

8. ročník

Londýn

Anglický jazyk

8. ročník

Životní zkušenosti

Anglický jazyk

8. ročník

Můj život

Střední Evropa
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o Střední Evropě

Přírodní poměry a přírodní zdroje
Hospodářský a politický význam ve světě
Hllavní sídelní a hospodářská střediska, hlavní lokality těžby, největší přístavy, letiště, oblasti cestovního ruchu
Obyvatelstvo, sídla, kulturní a náboženské tradice

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Dějepis

8. ročník

Svět a Habsburská monarchie v 2. pol. 19. stol.

Dějepis

8. ročník

Česká společnost v době národního obrození

Severní Evropa
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o Severní Evropě

Přírodní poměry a přírodní zdroje
Hospodářský a politický význam ve světě
Hllavní sídelní a hospodářská střediska, hlavní lokality těžby, největší přístavy, letiště, oblasti cestovního ruchu
Obyvatelstvo, sídla, kulturní a náboženské tradice

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Západní Evropa
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o Západní Evropě

Přírodní poměry a přírodní zdroje
Hospodářský a politický význam ve světě
Hllavní sídelní a hospodářská střediska, hlavní lokality těžby, největší přístavy, letiště, oblasti cestovního ruchu
Obyvatelstvo, sídla, kulturní a náboženské tradice

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Konverzace v anglickém jazyce

8. ročník

Filmy, divadlo, knihy

Dějepis

8. ročník

Osvícenství a Velká francouzská revoluce

Anglický jazyk

9. ročník

Historie a současnost Velké Británie

Anglický jazyk

8. ročník

Životní zkušenosti

Jižní Evropa
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o Jižní Evropě

Přírodní poměry a přírodní zdroje
Hospodářský a politický význam ve světě
Hllavní sídelní a hospodářská střediska, hlavní lokality těžby, největší přístavy, letiště, oblasti cestovního ruchu
Obyvatelstvo, sídla, kulturní a náboženské tradice

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Jihovýchodní Evropa
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o Jihovýchodní Evropě

Přírodní poměry a přírodní zdroje
Hospodářský a politický význam ve světě
Hllavní sídelní a hospodářská střediska, hlavní lokality těžby, největší přístavy, letiště, oblasti cestovního ruchu
Obyvatelstvo, sídla, kulturní a náboženské tradice

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Východní Evropa
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o Východní Evropě

Přírodní poměry a přírodní zdroje
Hospodářský a politický význam ve světě
Hllavní sídelní a hospodářská střediska, hlavní lokality těžby, největší přístavy, letiště, oblasti cestovního ruchu
Obyvatelstvo, sídla, kulturní a náboženské tradice

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Rusko
Dotace učebního bloku:   5
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o Rusku
  • Uvede základní informace o asijské části Ruska
  • Uvede základní informace o evropské části Ruska

Přírodní poměry a přírodní zdroje
Hospodářský a politický význam ve světě
Hllavní sídelní a hospodářská střediska, hlavní lokality těžby, největší přístavy, letiště, oblasti cestovního ruchu
Obyvatelstvo, sídla, kulturní a náboženské tradice
Asijská a evropská část

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Informatika

8. ročník

Prezentace

Informatika

9. ročník

Prezentace a zpracování dokumentů

Dějepis

8. ročník

Osvícenství a Velká francouzská revoluce

Společenské a hospodářské prostředí ve světě
Dotace učebního bloku:   14
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zhodnotí společenské a hospodářské prostředí ve světě

Obyvatelstvo
Porodnost a úmrtnost
Migrace
Rasismus
Národ, národnost
Světová náboženství, konflikty
Urbanizace
UNESCO
Hospodářství
Státní zřízení a formy vlády
Politická a hospodářská seskupení
Nové státy
Ekologické problémy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

Základní podmínky života

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Etnický původ

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Výchova k občanství

8. ročník

Právo a spravedlnost

Výchova k občanství

8. ročník

Stát a právo

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější.
Kompetence komunikativní
  • 9. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové, a stručně je shrne.
  • 9. K získání a výměně informací účelně využije různé informační a komunikační prostředky a technologie, podle situace vybere a použije takový informační a komunikační prostředek nebo technologii, která nejlépe vyhovuje situaci a okolnostem.
  • 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
Kompetence sociální a personální
  • 9. Stanoví s ostatními časy pro splnění úkolů (harmonogram práce), v dlouhodobém úkolu hlídá mezičasy i závěrečný termín.
Kompetence občanské
  • 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.