Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
8. ročník
Tělesná výchova
Atletika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Běh vytrvalostní d 2000 m - fartlek
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
Kulturní diference
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Sebepoznání a sebepojetí
Rozvoj schopností poznávání
|
Fyzika 8. ročník Práce, energie a výkon Tělesná výchova 8. ročník Atletika Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Plavání |
Sportovní výchova 8. ročník Všeobecná sportovní příprava Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Gymnastika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Akrobacie-přemet stranou
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Přírodopis 8. ročník Dýchací soustava Přírodopis 8. ročník Soustava opěrná a svalová Tělesná výchova 8. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 8. ročník Plavání Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Sportovní výchova 8. ročník Všeobecná sportovní příprava Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Sportovní hry
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Atletika Nástrahy dospívání 8. ročník Péče o zdraví - návykové látky Nástrahy dospívání 8. ročník Péče o zdraví - výživa a zdraví |
Sportovní výchova 8. ročník Všeobecná sportovní příprava Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Plavání
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zdokonalování plaveckých stylů. Skok do neznámé vody, start z bloků, lovení předmětů-zdokonalování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 8. ročník Zdraví a hygiena Nástrahy dospívání 8. ročník Péče o zdraví - výživa a zdraví |
Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Zdraví a hygiena
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Význam pohybu pro zdraví
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Sebepoznání a sebepojetí
Mezilidské vztahy
|
Sportovní výchova 8. ročník Všeobecná sportovní příprava Tělesná výchova 8. ročník Plavání Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe Přírodopis 8. ročník Soustava opěrná a svalová |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
- 9. Vytváří kritéria hodnocení, rozpozná vlastní pokrok či stagnaci.
Kompetence k řešení problémů
- 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
- 9. Samostatně objektivně hodnotí výsledky práce.
Kompetence komunikativní
- 9. Když sděluje druhým své názory a pocity, jedná tak, aby je neurazil.
Používá tzv. JÁ-SDĚLENÍ, kdy popisuje vlastní pocity a nepodsouvá vinu za vlastní pocity druhému - např.: "Jsem naštvaný, protože jsme se při práci ve skupině neustále překřikovali a nesplnili jsme díky tomu úkol." Na rozdíl od: "Naštvali mě ostatní, jak se při práci ve skupině neustále překřikovali, kvůli tomu jsme nesplnili zadaný úkol."
Kompetence sociální a personální
- 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
- 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
- 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
- 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
Kompetence občanské
- 9. Posuzuje a hodnotí jevy, procesy,události a problémy ve svém okolí z různých úhlů pohledu
- 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.
- 9. Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír, odmítá agresi proti sobě nebo proti třetí osobě, fyzickému i psychickému násilí ve škole, podle svých možností se mu postaví.
- 9. Zná a předvede záchranné i strategické postupy a zásady při krizových situacích; přivolá pomoc, popřípadě ji poskytne; předvídá možná rizika i v nových situacích a prostorech.
- 9. Upevňuje svůj vztah k prostoru, ve kterém žije, v rámci evropské sounáležitosti i v globálním měřítku.
Kompetence pracovní
- 9. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.