Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
8. ročník
Přírodopis
Buňky, tkáně, orgányDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pojmy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Seminář z biologie 8. ročník Biologie člověka Výtvarná výchova 8. ročník Člověk Výtvarná výchova 8. ročník Příroda a její proměny |
Soustava opěrná a svalováDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- význam
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Tělesná výchova 8. ročník Zdraví a hygiena |
Seminář z biologie 8. ročník Biologie člověka Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika |
Trávicí soustavaDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- části trávicí soustavy a jejich funkce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Nástrahy dospívání 8. ročník Péče o zdraví - výživa a zdraví Nástrahy dospívání 8. ročník Péče o zdraví - návykové látky |
Seminář z biologie 8. ročník Biologie člověka |
Dýchací soustavaDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- části dýchací soustavy a jejich funkce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Nástrahy dospívání 8. ročník Péče o zdraví - návykové látky |
Seminář z biologie 8. ročník Biologie člověka Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika |
Oběhová soustavaDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- krevní cévy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Nástrahy dospívání 8. ročník Péče o zdraví - návykové látky |
Seminář z biologie 8. ročník Biologie člověka |
Soustava vylučovacíDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- části vylučovací soustavy a jejich funkce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Seminář z biologie 8. ročník Biologie člověka |
Soustava kožníDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stavba kůže a její funkce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Seminář z biologie 8. ročník Biologie člověka |
Žlázy s vnitřní sekrecíDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hormony a žlázy, které je produkují |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Nervová soustavaDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stavba a činnost nervové soustavy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Nástrahy dospívání 8. ročník Péče o zdraví - návykové látky |
Smyslové orgányDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stavba a funkce |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Seminář z biologie 8. ročník Biologie člověka Fyzika 9. ročník Světelné jevy |
Rozmnožování, pohlavní soustavaDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stavba mužské a ženské pohlavní soustavy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Nástrahy dospívání 8. ročník Partnerský vztah, rodina a rodičovství a oblast sexuality |
GenetikaDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- dědičnost
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Rozvoj schopností poznávání
|
Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe |
Biologická olympiáda
Kategorie 8. - 9. ročník Školní kolo, okresní kolo a krajské kolo biologické olympiády pro zájemce. Adresa: www.biologickaolympiada.cz Školní kolo - poznávačka a test Okresní kolo - vstupní úkol, laboratorní úkol a teorie Krajské kolo - laboratorní úkol a teorie
Klíčové kompetence
Kompetence komunikativní
- 9. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové, a stručně je shrne.
- 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
- 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
- 9. Zamýšlí se nad názory a pohledy, které se liší se od jeho vlastních a různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky; dívá se na věci z různých hledisek.
Kompetence sociální a personální
- 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
- 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
- 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
- 9. K úkolu vytváří kritéria toho, jak bude vypadat dobře odvedená práce.
- 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
Kompetence občanské
- 9.Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spoluobčanům; zapojuje se do obecně prospěšných akcí na místní i širší úrovni
- 9. Samostatně posuzuje, zda už má dost informací, aby se mohl rozhodovat; zvažuje pro i proti v daném problému.