ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Hudební výchova


Jiří Balek, 1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • uplatňuje získané pěvecké i mluvní dovednosti a návyky
  • zpívá v jednohlase, popř. vícehlase
  • rozezpívá se, zpívá dle dirigentského gesta
  • zpívá intonačně a rytmicky přesně
  • orietuje se v notovém zápisu písní

· další zdokonalování a upevňování vokálního projevu
· legato, brumendo, dynamika, zpěv na dechové opoře
· hlasová hygiena
· zpěv jednohlasý, popř. vícehlasý
· lidové písně, umělé písně
· zpěv s oporou
· zpěv a capella
· zpěv dle dirigentského gesta
· zpěv s nahrávkou
· zpěv písní populárních
· rytmus písní
· orientace v notovém zápisu písní jednohlasých i vícehlasých

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

Instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • umí požít k doprovodu jednoduché nástroje
  • rozliší durovou a mollovou stupnici
  • seznámí se s charakteristickými prvky džezové hudby
  • má rytmické cítění a rytmickou paměť
  • hraje dle dirigentského gesta
  • účastní se instrumentálních činností
  • reprodukuje a vytváří jednoduché doprovody písní lidových i populárních
  • umí podle individuálních dispozic vytleskat obtížnější rytmus

· hra na hudební nástroje
· využití Orfova instrumentáře i klasického nástroje
· tvoření jednoduchých nástrojových doprovodů rytmických i rytmicko - melodických
· reprodukce motivů, jednoduchých skladbiček

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • účastní se hudebně pohybových činností
  • volí vhodné pohyby k pohybovému doprovodu hudby
  • zdokonalování pohybového projevu

· pohybový doprovod znějící hudby
· taneční kroky - prvky lidových tanců , hudby populární
· zásady kultivovaného hudebně - pohybového projevu
· estetika pohybu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • využívá své individuální schopnosti a dovednosti při poslechových aktivitách
  • rozpozná užité hudebně - výrazové prostředky
  • zařadí slyšenou hudbu dle stylu
  • zařadí slyšenou hudbu dle stylu
  • rozlišuje hudbu artificiální a nonartificiální
  • postihuje souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
  • vytváří interpretace o znějící hudbě
  • seznámí se s vybranými hudebními forma

· analýza hudební skladby
· sonátová forma
· programní hudba
· hudební styly a žánry
· hudba artificiální a nonartificiální
· jazz, rock,střední proud
· původ hudby
· hudba gotiky, renesance, baroka, klasicismu, romantismu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Informatika

8. ročník

Internet a zpracování informací

Dějepis

8. ročník

Svět od pol. 17. století a v 18. století

Výtvarná výchova

8. ročník

Svět fantazie

Dějepis

8. ročník

Svět a Habsburská monarchie v 2. pol. 19. stol.

Dějepis

8. ročník

Osvícenství a Velká francouzská revoluce

Dějepis

8. ročník

Svět od pol. 17. století a v 18. století

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 7. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence komunikativní
  • 7. K získání a výměně informací účelně využije různé zdroje.
  • 9. Při vyjadřování uspořádá informace logicky podle časových, místních, příčinných a dějových souvislostí.
Kompetence sociální a personální
  • 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.