ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Anglický jazyk - doplňovací


0  týdně, V
Můj domov
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyslovuje a čte foneticky správně v přiměřeném rozsahu jeho slovní zásoby
  • používá dvojjazyčný slovník (v učebnici a elektronické podobě)

Slovní zásoba

- města, země, kontinenty

Gramatika

- předložkové fráze

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Můj pokoj
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • vyžádá jednoduchou informaci

Slovní zásoba

- hračky
- nábytek

Gramatika

- předložky místa
- neurčitý člen

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Kreativita

Mezilidské vztahy

Komunikace

Kooperace a kompetice

Já a moji přátelé
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
  • sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení

Slovní zásoba

- části tváře
- tělo

Gramatika

- to have got (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Sebepoznání a sebepojetí

Můj domácí mazlíček
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
  • stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace

Slovní zásoba

- zvířata

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Rozvoj schopností poznávání

Moje koníčky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozlišuje grafickou a mluvenou podobu slova
  • vyplní základní údaje o sobě do formulářů

Slovní zásoba

- slovesa popisující různé schopnosti
- sport
- hudební nástroje

Gramatika

- can, , can´t (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Moje oblíbené jídlo a pití
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace

Slovní zásoba

- jídlo a pití

Gramatika

- to like (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pochopí obsah a smysl jednoduché, pomalé a pečlivě vyslovované konverzace dvou osob s dostatkem času pro porozumění
  • obměňuje různá slova v textu

Slovní zásoba

- základní přídavná jména

Gramatika

- osobní a přivlastňovací zájmena
- číslovky 21 - 100

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Moje třída
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba

- číslovky 11 – 20
- předměty ve třídě
- anglická a česká jména

Gramatika

- to be (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Rozvoj schopností poznávání

Uvedení
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • používá abecední slovník učebnice
  • odvodí pravděpodobný výnam slov z kontextu

Slovní zásoba

- základní fráze - pozdravy, pokyny
- barvy
- čísla 1 - 10
- abeceda

Gramatika

- množné číslo podstatných jmen

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Rozvoj schopností poznávání