ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Můj život
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte širší okruh tištěných materiálů převážně informativního charakteru
  • Rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů, jejich význam dokáže odhadnout
  • Používá příslušnou část dvojjazyčného slovníku, dokáže vytvořit základní tvar slova a použije jej ve správném tvaru při překladu
  • Umí užívat jednoduché obraty vyjadřující svolení, odmítnutí, radost, politování, omluvu, prosbu, …
  • Napíše osobní dopis, umí vyjádřit zážitky, dojmy, přání atd.
  • Vyplní jednoduchý formulář a dotazník
  • S porozuměním využívá informací z různých materiálů – časopisů, knih, inzerátů, …
  • řeší jednoduché situace související s vedením rozhovoru (i telefonického) a se získáváním a poskytováním zákl, místních, časových i jiných informací
  • užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
  • Je schopen domluvit si setkání, společný program, nakupovat různé zboží, jízdenky, vstupenky apod.

Rozšiřujeme a procvičujeme si slovní zásobu týkající se především tematických okruhů - domov, rodina a volnočasové aktivity

Opakování minulého času prostého a rozšíření znalosti o nová nepravidelná slovesa
Časový výraz "ago"
Vyjádření pozvání
Vazba like/dislike + -ing

Historie a způsob života naší rodiny
Tvorba rodokmenu
Můj volný čas
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Psychohygiena

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Český jazyk a literatura

8. ročník

Sloh

Zeměpis

8. ročník

Evropa

Výchova k občanství

8. ročník

Stát a právo

Moje budoucnost
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte širší okruh tištěných materiálů převážně informativního charakteru
  • Rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů, jejich význam dokáže odhadnout
  • Používá příslušnou část dvojjazyčného slovníku, dokáže vytvořit základní tvar slova a použije jej ve správném tvaru při překladu
  • Umí užívat jednoduché obraty vyjadřující svolení, odmítnutí, radost, politování, omluvu, prosbu, …
  • Napíše osobní dopis, umí vyjádřit zážitky, dojmy, přání atd.
  • Vyplní jednoduchý formulář a dotazník
  • S porozuměním využívá informací z různých materiálů – časopisů, knih, inzerátů, …
  • řeší jednoduché situace související s vedením rozhovoru (i telefonického) a se získáváním a poskytováním zákl, místních, časových i jiných informací
  • užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
  • Je schopen domluvit si setkání, společný program, nakupovat různé zboží, jízdenky, vstupenky apod.

Zaměřujeme se na slovní zásobu týkající se budoucího povolání, cestování a moderních technologií

Vyjádření budoucnosti s will a porovnání s jinými formami vyjádření (např. going to)
Vyjádření nabídky a návrhu


Čím chci být a proč
Povolání vyjádřená opisem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Český jazyk a literatura

8. ročník

Sloh

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Profesní orientace

8. ročník

Volba profesní orientace

Výchova k občanství

8. ročník

Právní řád ČR

Výchova k občanství

8. ročník

Stát a právo

Anglický jazyk

9. ročník

Sny a přání

Zajímavosti kolem nás
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte širší okruh tištěných materiálů převážně informativního charakteru
  • Rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů, jejich význam dokáže odhadnout
  • Používá příslušnou část dvojjazyčného slovníku, dokáže vytvořit základní tvar slova a použije jej ve správném tvaru při překladu
  • Umí užívat jednoduché obraty vyjadřující svolení, odmítnutí, radost, politování, omluvu, prosbu, …
  • Napíše osobní dopis, umí vyjádřit zážitky, dojmy, přání atd.
  • Vyplní jednoduchý formulář a dotazník
  • S porozuměním využívá informací z různých materiálů – časopisů, knih, inzerátů, …
  • řeší jednoduché situace související s vedením rozhovoru (i telefonického) a se získáváním a poskytováním zákl, místních, časových i jiných informací
  • užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
  • Je schopen domluvit si setkání, společný program, nakupovat různé zboží, jízdenky, vstupenky apod.

Procvičení a rozšíření slovní zásoby týkající se tematických okruhů - domov a bydlení, příroda a přírodní katastrofy

Minulý čas průběhový a jeho použití včetně jeho kombinace s minulým časem prostým

příběhy - Murder in the Library

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

Tvorba mediálního sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Výtvarná výchova

8. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Londýn
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte širší okruh tištěných materiálů převážně informativního charakteru
  • Rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů, jejich význam dokáže odhadnout
  • Používá příslušnou část dvojjazyčného slovníku, dokáže vytvořit základní tvar slova a použije jej ve správném tvaru při překladu
  • Umí užívat jednoduché obraty vyjadřující svolení, odmítnutí, radost, politování, omluvu, prosbu, …
  • Napíše osobní dopis, umí vyjádřit zážitky, dojmy, přání atd.
  • Vyplní jednoduchý formulář a dotazník
  • S porozuměním využívá informací z různých materiálů – časopisů, knih, inzerátů, …
  • řeší jednoduché situace související s vedením rozhovoru (i telefonického) a se získáváním a poskytováním zákl, místních, časových i jiných informací
  • užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
  • Je schopen domluvit si setkání, společný program, nakupovat různé zboží, jízdenky, vstupenky apod.

Věnujeme se tematickému okruhu cestování a reálie anglicky mluvících zemí - Velká Británie a její hlavní město Londýn (nejznámější památky Londýna, historie, život v Londýně, slavné osobnosti)

Použití členu určitého s místními názvy
Použití členů určitých a neurčitých v souvislé promluvě
Dotazy na směr, vysvětlení cesty
Vyjádření plánované budoucnosti pomocí přítomného času průběhového

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Psychohygiena

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Zeměpis

8. ročník

Evropa

Životní zkušenosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte širší okruh tištěných materiálů převážně informativního charakteru
  • Rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů, jejich význam dokáže odhadnout
  • Používá příslušnou část dvojjazyčného slovníku, dokáže vytvořit základní tvar slova a použije jej ve správném tvaru při překladu
  • Umí užívat jednoduché obraty vyjadřující svolení, odmítnutí, radost, politování, omluvu, prosbu, …
  • Napíše osobní dopis, umí vyjádřit zážitky, dojmy, přání atd.
  • Vyplní jednoduchý formulář a dotazník
  • S porozuměním využívá informací z různých materiálů – časopisů, knih, inzerátů, …
  • řeší jednoduché situace související s vedením rozhovoru (i telefonického) a se získáváním a poskytováním zákl, místních, časových i jiných informací
  • užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
  • Je schopen domluvit si setkání, společný program, nakupovat různé zboží, jízdenky, vstupenky apod.

Procvičujeme slovní zásobu, která souvisí s oblastí kultury, našich zájmů a volného času

Předpřítomný čas
Rozhovory - už jsi někdy ....?
 

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Psychohygiena

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Český jazyk a literatura

8. ročník

Sloh

Český jazyk a literatura

8. ročník

Divadlo

Zeměpis

8. ročník

Evropa

Zeměpis

8. ročník

Západní Evropa

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Zábava a volný čas

Výtvarná výchova

8. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Český jazyk a literatura

8. ročník

Literatura 19. století

Český jazyk a literatura

8. ročník

Sloh

Český jazyk a literatura

8. ročník

Divadlo

Co se děje?
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte širší okruh tištěných materiálů převážně informativního charakteru
  • Rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů, jejich význam dokáže odhadnout
  • Používá příslušnou část dvojjazyčného slovníku, dokáže vytvořit základní tvar slova a použije jej ve správném tvaru při překladu
  • Umí užívat jednoduché obraty vyjadřující svolení, odmítnutí, radost, politování, omluvu, prosbu, …
  • Napíše osobní dopis, umí vyjádřit zážitky, dojmy, přání atd.
  • Vyplní jednoduchý formulář a dotazník
  • S porozuměním využívá informací z různých materiálů – časopisů, knih, inzerátů, …
  • řeší jednoduché situace související s vedením rozhovoru (i telefonického) a se získáváním a poskytováním zákl, místních, časových i jiných informací
  • užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
  • Je schopen domluvit si setkání, společný program, nakupovat různé zboží, jízdenky, vstupenky apod.

Probíraným tematickým okruhem jsou lidé, jejich zdraví, každodenní problémy a dodržování pravidel

Způsobová slovesa
Opisné tvary způsob. sloves a jejich použití
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Psychohygiena

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Český jazyk a literatura

8. ročník

Sloh

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
  • 9. Vytváří kritéria hodnocení, rozpozná vlastní pokrok či stagnaci.
  • 9. Realisticky odhadne, zda jeho vědomosti nebo dovednosti dostačují pro plnění úkolu, sám rozpozná, co se potřebuje ještě doučit.
  • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější.
Kompetence k řešení problémů
  • 9. Dokáže si svou práci rozplánovat, aby stihl zadaný problém v daném termínu.
  • 9. Samostatně objektivně hodnotí výsledky práce.
Kompetence komunikativní
  • 9. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu, porovná je s informacemi, které již měl k dispozici, a propojí je.
  • 9. K získání a výměně informací účelně využije různé informační a komunikační prostředky a technologie, podle situace vybere a použije takový informační a komunikační prostředek nebo technologii, která nejlépe vyhovuje situaci a okolnostem.
  • 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
  • 9. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje, a v závislosti na tom použije vhodné jazykové prostředky.

    Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.

  • 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
  • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
  • 9. Naváže sám nový kontakt i s osobou, kterou dosud neznal, přizpůsobí se jejím možnostem komunikace.
  • 9. Ujišťuje se, že druhému porozuměl tím, že klade mluvčímu doplňující otázky po smyslu sdělení.
  • 9. Zaujme nesouhlasné nebo kritické stanovisko konstruktivním způsobem, svůj názor zdůvodní.
Kompetence sociální a personální
  • 9. K úkolu vytváří kritéria toho, jak bude vypadat dobře odvedená práce.
  • 9. Stanoví s ostatními časy pro splnění úkolů (harmonogram práce), v dlouhodobém úkolu hlídá mezičasy i závěrečný termín.
Kompetence pracovní
  • 9. Naplánuje práci do jednotlivých kroků a obhájí ji.