Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
8. ročník
Nástrahy dospívání
Partnerský vztah, rodina a rodičovství a oblast sexuality
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Vznik partnerského vztahu – umění naslouchat partnerovi, celoživotní vztah, téma lásky - fakta o sexualitě |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti
Vnímání autora mediálních sdělení
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Psychohygiena
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe Přírodopis 8. ročník Rozmnožování, pohlavní soustava |
Péče o zdraví - výživa a zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- ochrana před nemocemi a odpovědnost za své zdraví i zdraví jiných
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Základní podmínky života
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Mezilidské vztahy
Psychohygiena
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Sportovní výchova 8. ročník Všeobecná sportovní příprava Tělesná výchova 8. ročník Plavání Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe Přírodopis 8. ročník Trávicí soustava |
Péče o zdraví - návykové látky
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zdravotní a sociální rizika
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Mezilidské vztahy
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe Přírodopis 8. ročník Nervová soustava Přírodopis 8. ročník Oběhová soustava Přírodopis 8. ročník Dýchací soustava Přírodopis 8. ročník Trávicí soustava |
Etika a etiketa
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
- komunikace - zásady verbální k., komunikační chyby, konstruktivní dialog, k. ve ztížených podmínkách + aktivní naslouchání - úcta k druhému, pozitivní hodnocení druhých v obtížných situacích + rozvoj sebevědomí a sebeovládání, hodnotová orientace, morální úsudek - asertivní chování - přijatelný kompromis, konstruktivní kritika, přijetí pochvaly, požádání o laskavost, stížnost, řešení konfliktu + obrana před manipulací - reálné a zobrazené vzory - pozitivní vzory versus pochybné idoly (vlastní rodina, veřejný život), + smysl autority a vztah k ní + podpora pozitivního působení televize a médií – vliv reklamy a masmédií na psychiku člověka, problematika hodnot a jejich posun v průběhu života, parta a její principy – vlastní seberealizace v životě, otázky plnohodnotného života a s tím spojena možnost vlastního růstu a seberozvoje - já - potenciální vzor pro druhé (smysl a cíl mého života, postoje, odpovědnost, mé schopnosti, autonomie) |