Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Zeměpis
Planeta ZeměDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Planeta Země
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Psychohygiena
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem Dějepis 6. ročník Úvod do učiva dějepisu Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách Fyzika 9. ročník Země a vesmír |
Glóbus a mapaDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Měřítka map
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Kreativita
|
Tělesná výchova 6. ročník Turistika Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Dějepis 6. ročník Pravěk Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Dějepis 6. ročník Úvod do učiva dějepisu Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Matematika 6. ročník Úhel |
LitosféraDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Krajinná sféra Země a její složky
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Kreativita
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
|
Přírodopis 9. ročník Geologické děje Přírodopis 9. ročník Vznik a stavba Země |
Přírodopis 9. ročník Geologické děje Přírodopis 9. ročník Vznik a stavba Země |
AtmosféraDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Ovzduší (atmosféra)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Kreativita
|
HydrosféraDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Oběh vody na Zemi(hydrosféra)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Kreativita
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
|
BiosféraDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přírodní krajiny v závislosti na zeměpisné šířce a nadmořské výšce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Ekosystémy
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Kreativita
|
Přírodopis 6. ročník Říše rostlin - vyšší rostliny Přírodopis 7. ročník Obratlovci |
Přírodopis 7. ročník Obratlovci |
Arktida a AntarktidaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Poloha, rozloha, povrch
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Přírodopis 7. ročník Obratlovci Přírodopis 9. ročník Ekologie |
Přírodopis 7. ročník Obratlovci |
Oceány a světadílyDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Světadíly - Asie, Amerika, Afrika, Antarktida, Evropa, Austrálie (poloha, rozloha)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Dějepis 6. ročník Pravěk Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Dějepis 6. ročník Úvod do učiva dějepisu |
Klíčové kompetence
Kompetence k řešení problémů
- 7. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a řeší problém samostatně, v případě nedostatku zkušeností požádá slušnou formou pedagoga o pomoc.
- 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
- 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence komunikativní
- 7. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové.
- 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
- 7. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk, chemická symbolika.
- 7. Mluví výrazně, aby sdělil smysl.
- 7. Když sděluje druhým své názory a pocity, jedná tak, aby je neurazil.
Používá tzv. JÁ-SDĚLENÍ, kdy popisuje vlastní pocity a nepodsouvá vinu za vlastní pocity druhému - např.: "Jsem naštvaný, protože jsme se při práci ve skupině neustále překřikovali a nesplnili jsme díky tomu úkol." Na rozdíl od: "Naštvali mě ostatní, jak se při práci ve skupině neustále překřikovali, kvůli tomu jsme nesplnili zadaný úkol."
Kompetence sociální a personální
- 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
- 7. Rozdělí si ve skupině části úkolu a přijme svou část, včetně zodpovědnosti za její plnění.
- 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
- 7. Zdůvodní bez agrese, rozumně, své stanovisko, klde otázky a hledá argumenty.
Kompetence občanské
- 7.Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.
- 7. Osobní vztah k prostoru, kde žije, rozšiřuje nejen na blízké okolí, ale i mimo vlast.
Kompetence pracovní
- 7. Učí se rozpoznat kvalitní práci a dobře splněný úkol; sám nebo ve spolupráci se spolužáky a učitelem zhodnotí práci ostatních i vlastní práci.
Žák sám vyhodnotí svůj plakát, který vytvořil, podle kritérií, ve kterých je přesně popsáno, jaké kvality má plakát a) nejlepší, b) přijatelný, c) nepřijatelný. Na základě vlastního hodnocení dle kritérií zjistí také to, co by mohl konkrétně udělat pro to, aby jeho plakát naplňoval kritéria pro nejlepší plakát.