ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Fyzika


Blanka Kalistová, 1+1  týdně, P
Látka a těleso
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozlišuje látku a těleso
    -rozlišuje látku a těleso, dovede uvést příklady látek a těles
  • Popíše rozdíl mezi látkou pevnou, kapalnou a plynnou a vlastnosti, kterými se od sebe liší
  • Uvede a vysvětlí konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice neustále pohybují a vzájemně na sebe působí

- tělesa a látky
- vlastnosti pevných kapalných a plynných látek
- částicové složení látek

Komentář
pokusy: vodorovný povrch u kapalin, stlačitelnost - injekční stříkačka
molekulová fyzika - pohyb částic - demonstrace
difúze - domácí pokus (čaj + voda - pozorovat)
- barvivo + voda - pozorovat
krystalizace - sůl + voda + nitka - domácí pokus
přilnavost
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Chemie

8. ročník

částicové složení látek

Chemie

8. ročník

Úvod do chemie

Chemie

8. ročník

Vlastnosti látek

Fyzikální praktika

6. ročník

Rozšíření učiva 6. ročníku

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s plastem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s kovem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce se dřevem

Chemie

8. ročník

Úvod do chemie

Chemie

8. ročník

Vlastnosti látek

literatura

Fyzika učebnice pro 6. ročník ZŠ

Sbírka úloh z fyziky 1. díl pro ZŠ

materiály, pomůckydidaktická technikaostatní

siloměry

Elektrické vlastnosti látek
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Vysvětlí, kdy je těleso zelektrované
  • Správně používá pojem atom, molekula, iont
    -má představu o tom, z čeho se skládá atom
    - na základě znalosti druhu náboje rozhodne, zda se budou dvě tělesa elektricky přitahovat či odpuzovat
    - podle počtu protonů a elektronů v částici pozná, zda jde o kladný či záporný iont

elektrování při vzájemném dotyku
elektrické pole
složení atomu
(jádro, obal, proton, neutron a elektron)
vysvětlení elektrování těles (iont)

Komentář
pokusy: tření tyče, proužek sáčku, papír, elektroskop
vyrobit si doma model atomu
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Chemie

8. ročník

částicové složení látek

Chemie

8. ročník

Vlastnosti látek

Fyzikální praktika

6. ročník

Rozšíření učiva 6. ročníku

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s kovem

Chemie

8. ročník

Vlastnosti látek

Magnetické vlastnosti látek
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zjistí zda na těleso působí magnetická síla
  • Dokáže popsat využití magnetické síly v praktických situacích
  • Ověří existenci magnetického pole
  • U konkrétního magnetu dokáže pokusně určit druh pólu a graficky znázornit indukční čáry

rozdělení a popis magnetu
magnetické pole
magnetizace látky
indukční čáry
magnetické pole Země

Komentář
pokusy: magnety, magnetka, kovové piliny, kompas, buzola
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Fyzika

8. ročník

Elektromagnetické jevy

Fyzikální praktika

6. ročník

Rozšíření učiva 6. ročníku

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s kovem

Gravitační síla, gravitace
Dotace učebního bloku:   4
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Změří velikost působící síly
    -rozpozná, zda na dané těleso působí síla a
    pomocí prodloužené pružiny porovná podle
    velikosti dvě působící síly
    -změří sílu siloměrem
  • Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa
    -ovládá značky a jednotky základních veličin
    -vyjádří hodnotu veličiny a přiřadí jednotku

    -změří délku tělesa, výsledek zapíše a vyjádří v různých jednotkách

    -určí hmotnost pevných a kapalných těles a výsledek zapíše ve vhodné jednotce

    -změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek

    - změří teplotu pomocí teploměrů, určí rozdíl teplot z naměřených hodnot

    - závislost denní teploty na čase – zanesení hodnot do grafu

    - změří časový úsek pomocí stopek a orientuje se na ciferníku hodin

    -dokáže vyjádřit čas v různých jednotkách

prodloužené pružiny podle velikosti působící síly
měření síly siloměrem
gravitační síla, pole

Komentář

pokusy: pružina, siloměr, závaží, sklonné váhy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Fyzika

7. ročník

Síla. Skládání sil

Fyzika

7. ročník

Deformační účinky síly

Fyzika

7. ročník

Tření

Fyzika

9. ročník

Země a vesmír

Fyzikální praktika

6. ročník

Rozšíření učiva 6. ročníku

Fyzika

7. ročník

Mechanické vlastnosti kapalin

Fyzika

7. ročník

Tření

Fyzika

7. ročník

Deformační účinky síly

Fyzika

7. ročník

Síla. Skládání sil

Fyzika

9. ročník

Země a vesmír

Fyzika

7. ročník

Mechanické vlastnosti plynů

Měření délky
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa
    -ovládá značky a jednotky základních veličin
    -vyjádří hodnotu veličiny a přiřadí jednotku

    -změří délku tělesa, výsledek zapíše a vyjádří v různých jednotkách

    -určí hmotnost pevných a kapalných těles a výsledek zapíše ve vhodné jednotce

    -změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek

    - změří teplotu pomocí teploměrů, určí rozdíl teplot z naměřených hodnot

    - závislost denní teploty na čase – zanesení hodnot do grafu

    - změří časový úsek pomocí stopek a orientuje se na ciferníku hodin

    -dokáže vyjádřit čas v různých jednotkách

jednotky délky, značka
délková měřidla
opakované měření délky

Komentář

pokusy: délková měřidla (přinést z domova)

výroba vlastního délkového měřidla

pohádka na využití délky

měření délky pomocí starších jednotek

měření výšky člověka - výpočet aritmetického průměru

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Matematika

6. ročník

čtverec a obdélník

Matematika

6. ročník

Trojúhelník

Matematika

6. ročník

Krychle a kvádr

Matematika

7. ročník

Trojúhelník

Matematika

7. ročník

Rovnoběžníky

Matematika

7. ročník

Lichoběžník

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce se dřevem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s kovem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s plastem

Fyzikální praktika

6. ročník

Fyzikální dílna

Fyzikální praktika

8. ročník

Fyzikální dílna

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s plastem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s kovem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce se dřevem

Dějepis

6. ročník

Nejstarší starověké státy

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Měření objemu tělesa
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa
    -ovládá značky a jednotky základních veličin
    -vyjádří hodnotu veličiny a přiřadí jednotku

    -změří délku tělesa, výsledek zapíše a vyjádří v různých jednotkách

    -určí hmotnost pevných a kapalných těles a výsledek zapíše ve vhodné jednotce

    -změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek

    - změří teplotu pomocí teploměrů, určí rozdíl teplot z naměřených hodnot

    - závislost denní teploty na čase – zanesení hodnot do grafu

    - změří časový úsek pomocí stopek a orientuje se na ciferníku hodin

    -dokáže vyjádřit čas v různých jednotkách

jednotky objemu, značka
měření objemu kapaliny
měření objemu pevného tělesa

Komentář

pokusy: měření objemu kapaliny, pevného tělesa

pohádka na objem

domácí výroba objemového měřidla

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Chemie

8. ročník

Oddělování složek směsí

Chemie

8. ročník

Voda a vzduch

Fyzikální praktika

6. ročník

Fyzikální dílna

Fyzikální praktika

8. ročník

Fyzikální dílna

Fyzika

7. ročník

Mechanické vlastnosti kapalin

Fyzika

7. ročník

Mechanické vlastnosti plynů

Chemie

8. ročník

Vlastnosti látek

Chemie

8. ročník

Směsi

Chemie

8. ročník

Voda a vzduch

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Měření hmotnosti tělesa
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa
    -ovládá značky a jednotky základních veličin
    -vyjádří hodnotu veličiny a přiřadí jednotku

    -změří délku tělesa, výsledek zapíše a vyjádří v různých jednotkách

    -určí hmotnost pevných a kapalných těles a výsledek zapíše ve vhodné jednotce

    -změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek

    - změří teplotu pomocí teploměrů, určí rozdíl teplot z naměřených hodnot

    - závislost denní teploty na čase – zanesení hodnot do grafu

    - změří časový úsek pomocí stopek a orientuje se na ciferníku hodin

    -dokáže vyjádřit čas v různých jednotkách

jednotky hmotnosti, značka
měření hmotnosti pevných těles a kapalin

Komentář

pokusy: rovnoramenné váhy - měření hmotnosti pevných těles a kapalin

pohádka na hmotnost

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Chemie

8. ročník

Oddělování složek směsí

Chemie

8. ročník

Voda a vzduch

Chemie

8. ročník

Chemické prvky a chemické sloučeniny

Fyzikální praktika

6. ročník

Fyzikální dílna

Fyzikální praktika

8. ročník

Fyzikální dílna

Fyzika

7. ročník

Mechanické vlastnosti kapalin

Fyzika

7. ročník

Mechanické vlastnosti plynů

Chemie

8. ročník

Vlastnosti látek

Chemie

8. ročník

Směsi

Chemie

8. ročník

Voda a vzduch

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Hustota
Dotace učebního bloku:   12
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa
    -ovládá značky a jednotky základních veličin
    -vyjádří hodnotu veličiny a přiřadí jednotku

    -změří délku tělesa, výsledek zapíše a vyjádří v různých jednotkách

    -určí hmotnost pevných a kapalných těles a výsledek zapíše ve vhodné jednotce

    -změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek

    - změří teplotu pomocí teploměrů, určí rozdíl teplot z naměřených hodnot

    - závislost denní teploty na čase – zanesení hodnot do grafu

    - změří časový úsek pomocí stopek a orientuje se na ciferníku hodin

    -dokáže vyjádřit čas v různých jednotkách

  • Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů
    -využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů
    -měří hustoměrem, pracuje s tabulkami

hustota látky, jednotky, značka
výpočet hustoty látky
výpočet hmotnosti látky

Komentář
pokusy: hustoměry
laboratorní práce: určení hustoty neznámé látky
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Matematika

6. ročník

Jednoduché rovnice

Matematika

6. ročník

Krychle a kvádr

Fyzikální praktika

6. ročník

Fyzikální dílna

Fyzikální praktika

8. ročník

Fyzikální dílna

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s kovem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce se dřevem

Fyzika

7. ročník

Mechanické vlastnosti kapalin

Fyzika

7. ročník

Mechanické vlastnosti plynů

Chemie

8. ročník

Vlastnosti látek

Chemie

8. ročník

Směsi

Chemie

8. ročník

Voda a vzduch

Měření času
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa
    -ovládá značky a jednotky základních veličin
    -vyjádří hodnotu veličiny a přiřadí jednotku

    -změří délku tělesa, výsledek zapíše a vyjádří v různých jednotkách

    -určí hmotnost pevných a kapalných těles a výsledek zapíše ve vhodné jednotce

    -změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek

    - změří teplotu pomocí teploměrů, určí rozdíl teplot z naměřených hodnot

    - závislost denní teploty na čase – zanesení hodnot do grafu

    - změří časový úsek pomocí stopek a orientuje se na ciferníku hodin

    -dokáže vyjádřit čas v různých jednotkách

jednotky času, značka
měření času

Komentář
pokusy: měření času
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Fyzikální praktika

6. ročník

Fyzikální dílna

Fyzikální praktika

8. ročník

Fyzikální dílna

Dějepis

6. ročník

Pravěk

Matematika

6. ročník

Desetinná čísla

Měření teploty těles
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa
    -ovládá značky a jednotky základních veličin
    -vyjádří hodnotu veličiny a přiřadí jednotku

    -změří délku tělesa, výsledek zapíše a vyjádří v různých jednotkách

    -určí hmotnost pevných a kapalných těles a výsledek zapíše ve vhodné jednotce

    -změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek

    - změří teplotu pomocí teploměrů, určí rozdíl teplot z naměřených hodnot

    - závislost denní teploty na čase – zanesení hodnot do grafu

    - změří časový úsek pomocí stopek a orientuje se na ciferníku hodin

    -dokáže vyjádřit čas v různých jednotkách

  • Předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty

jednotka, značka
změří teplotu pomocí teploměrů, určí rozdíl teplot z naměřených hodnot
závislost denní teploty na čase – zanesení hodnot do grafu
předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při změně teploty

Komentář
pokusy: měření teploty, teploměry
doma sledování teploty a zanesení do grafu
dilatometr, bimetalový pásek
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Fyzikální praktika

6. ročník

Fyzikální dílna

Fyzikální praktika

8. ročník

Fyzikální dílna

Chemie

8. ročník

Vlastnosti látek

Exkurze

expozice "Accelerating Science" České Budějovice

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 7. Při učení potlačuje rušivé podněty, vytváří optimální podmínky pro práci svou i ostatních.
  • 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 7. Spoluvytváří kritéria hodnocení, hodnocení průběžně aktualizuje.
  • 7. Přiměřeně kriticky hodnotí svůj proces učení, poznává své nedostatky a snaží se je odstraňovat.
  • 7. Určí časový výhled a sestaví plán postupu učení.
Kompetence k řešení problémů
  • 7. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a řeší problém samostatně, v případě nedostatku zkušeností požádá slušnou formou pedagoga o pomoc.
  • 7. Snaží se svou práci rozplánovat.
  • 7. Provede jednoduchý experiment.
  • 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence komunikativní
  • 7. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové.
  • 7. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu.
  • 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
  • 7. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.

    Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk, chemická symbolika.

  • 7. Své sdělení vyjádří písemně uceleně, se souvislou stavbou vět, odstavců a celého textu, se zaměřením na věc i s ohledem na svého adresáta a záměr sdělení.
  • 7. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje.

    Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.

  • 7. Mluví výrazně, aby sdělil smysl.
  • 7. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost.
  • 7. Naváže sám nový kontakt i s osobou, kterou dosud neznal.
  • 7. Ujišťuje se, že druhému porozuměl tím, že klade mluvčímu doplňující otázky po smyslu sdělení.
  • 7. Když sděluje druhým své názory a pocity, jedná tak, aby je neurazil.

    Používá tzv. JÁ-SDĚLENÍ, kdy popisuje vlastní pocity a nepodsouvá vinu za vlastní pocity druhému - např.: "Jsem naštvaný, protože jsme se při práci ve skupině neustále překřikovali a nesplnili jsme díky tomu úkol." Na rozdíl od: "Naštvali mě ostatní, jak se při práci ve skupině neustále překřikovali, kvůli tomu jsme nesplnili zadaný úkol."

  • 7. Obhajuje svůj názor asertivním způsobem (důrazně, ale slušně).
Kompetence sociální a personální
  • 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
  • 7. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
  • 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
  • 7. Analyzuje ve skupině problémovou situaci a určí, co je úkolem (použije svou klíčovou kompetenci k řešení problémů).
  • 7. Rozdělí si ve skupině části úkolu a přijme svou část, včetně zodpovědnosti za její plnění.
  • 7. Zajistí podmínky (nástroje, materiál a prostor); dbá, aby komunikace mezi členy týmu byla pro všechny stejně dostupná.
  • 7. Hledá spolu s druhými nejlepší návrhy na to, co by se příště mělo dělat stejně a co jinak.
  • 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
  • 7. Pojmenuje své emoce v daném okamžiku, omluví se při jejich nezvládnutí ve skupině, používá jednoduché postupy jak zvládat své emoce.
  • 7. Stanovuje si cíle pro sebezlepšení (snaží se dál rozvinout v tom, v čem je silný, i zlepšit se v tom, v čem je slabší) a usiluje o jejich dosažení.
  • 7. Zdůvodní bez agrese, rozumně, své stanovisko, klde otázky a hledá argumenty.
Kompetence občanské
  • 7. Vyjadřuje své vlastní pocity, nedotýká se citů druhých v různých situacích.
  • 5. Respektuje pravidla ochrany ŽP (třídí odpady, šetří el. energií, vodou,...).
  • 7. Aktivně přijímá zásady ekovýchovy; své osobní potřeby a nároky posuzuje z hlediska trvale udržitelného života.
Kompetence pracovní
  • 7. Naplánuje práci do jednotlivých kroků.

    Úkol k etologii živočichů - naplánuje, jak bude pozorovat týden doma chovaného živočicha (v jakých časových intervalech, jakým způsobem bude výsledky pozorování zaznamenávat atd.) Zpracuje projekt pro mladší spolužáky, naplánuje a zorganizuje činnosti v rámci projektu.

  • 7. Navrhne takové materiály, nástroje a postupy, které nejlépe odpovídají pracovnímu úkolu a připraví je.
  • 7. Pracuje podle návodu a snaží se ho upravit podle konkrétních podmínek.
  • 7. Usiluje o úspornou práci nejen svou, ale i od ostatních.
  • 7. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
  • 7. Učí se rozpoznat kvalitní práci a dobře splněný úkol; sám nebo ve spolupráci se spolužáky a učitelem zhodnotí práci ostatních i vlastní práci.

    Žák sám vyhodnotí svůj plakát, který vytvořil, podle kritérií, ve kterých je přesně popsáno, jaké kvality má plakát a) nejlepší, b) přijatelný, c) nepřijatelný. Na základě vlastního hodnocení dle kritérií zjistí také to, co by mohl konkrétně udělat pro to, aby jeho plakát naplňoval kritéria pro nejlepší plakát.

  • 7. Učí se pojmenovat příčiny úspěchu i neúspěchu.
  • 7. Použije různé způsoby, jak se prezentovat.

    Napíše životopis v českém a jednom cizím jazyce, popíše vlastní klady a zápory.