Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Tělesná výchova
Atletika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Skok daleký
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
Kulturní diference
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Sebepoznání a sebepojetí
Mezilidské vztahy
|
Sportovní výchova 6. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 6. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 7. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 7. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 8. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 9. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 8. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 9. ročník Specifická sportovní příprava Výtvarná výchova 6. ročník Kresba Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím |
Gymnastika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Akrobacie-přemet stranou, kotouly, stoje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Sportovní výchova 6. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 6. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 7. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 7. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 8. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 9. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 8. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 9. ročník Specifická sportovní příprava |
Sportovní hry
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Sportovní výchova 6. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 6. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 7. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 7. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 8. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 9. ročník Všeobecná sportovní příprava Sportovní výchova 8. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 9. ročník Specifická sportovní příprava |
Plavání
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zvládá základní plavecké styly |
Zdraví a hygiena
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Význam pohybu pro zdraví
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Sportovní výchova 6. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 7. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 8. ročník Specifická sportovní příprava Sportovní výchova 9. ročník Specifická sportovní příprava Dramatická výchova 6. ročník Psychosomatické dovednosti |
Turistika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Příprava na školní výlety ,sportovní akce a soustředění |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 7. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 7. Přiměřeně kriticky hodnotí svůj proces učení, poznává své nedostatky a snaží se je odstraňovat.
Kompetence k řešení problémů
- 7. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a řeší problém samostatně, v případě nedostatku zkušeností požádá slušnou formou pedagoga o pomoc.
- 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
- 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence komunikativní
- 7. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje.
Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.
Kompetence sociální a personální
- 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 7. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
- 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
- 7. Zajistí podmínky (nástroje, materiál a prostor); dbá, aby komunikace mezi členy týmu byla pro všechny stejně dostupná.
- 7. Stanovuje si cíle pro sebezlepšení (snaží se dál rozvinout v tom, v čem je silný, i zlepšit se v tom, v čem je slabší) a usiluje o jejich dosažení.
Kompetence občanské
- 7. Vyjadřuje své vlastní pocity, nedotýká se citů druhých v různých situacích.
- 7. Se skupinou vrstevníků vytváří a formuluje pravidla potřebná pro danou situaci; přijímá důsledky vyplývající z jejich nedodržení.
- 7. Má správné školní návyky. Dokáže přivolat pomoc či posilu pro sebe i pro ostatní. Zvládá základy první pomoci.
Kompetence pracovní
- 7. Naplánuje práci do jednotlivých kroků.
Úkol k etologii živočichů - naplánuje, jak bude pozorovat týden doma chovaného živočicha (v jakých časových intervalech, jakým způsobem bude výsledky pozorování zaznamenávat atd.) Zpracuje projekt pro mladší spolužáky, naplánuje a zorganizuje činnosti v rámci projektu.
- 7. Učí se pojmenovat příčiny úspěchu i neúspěchu.
- 7. Použije různé způsoby, jak se prezentovat.
Napíše životopis v českém a jednom cizím jazyce, popíše vlastní klady a zápory.