ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Tělesná výchova


Jan Vopat, 2  týdně, P
Atletika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • při vytrvalosti dovede uplatnit i vůli, zvládá techniku nové atletické disciplíny získané dovednosti uplatní jako reprezentant školy, zvládá připravit a vést rozcvičení před zahájením aktivity

Skok daleký
Skok vysoký-seznámení s technikou flopu
Hod na dálku
Vytrvalý běh
Nácvik štafet – předávky na zkrácených úsecích držení kolíku
Sprinty 60m, 150 m,
Nízký start

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

Kulturní diference

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Sebepoznání a sebepojetí

Mezilidské vztahy

Sportovní výchova

6. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

6. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

7. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

7. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

8. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

9. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

8. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

9. ročník

Specifická sportovní příprava

Výtvarná výchova

6. ročník

Kresba

Dějepis

6. ročník

Starověké Řecko a Řím

Gymnastika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zvládá základní cvičební prvky, zná pojmenování základních tělocvičných poloh a postojů a umí je při cvičení používat, dokáže zvládnout obtížný prvek s dopomocí, při cvičení uplatní svůj fyzický fond

Akrobacie-přemet stranou, kotouly, stoje
Hrazda-výmyk
Kruhy- překot vzad
Trampolínka-přímé skoky
Přeskoky – roznožka,skrčka
Šplh-
kondiční gymnastika

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Sportovní výchova

6. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

6. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

7. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

7. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

8. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

9. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

8. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

9. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní hry
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • uplatňuje zkušenosti z míčových her v dalších sportech, dokáže řídit sportovní utkání svých vrstevníků

házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal
základní pravidla + HČJ

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Sportovní výchova

6. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

6. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

7. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

7. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

8. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

9. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní výchova

8. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

9. ročník

Specifická sportovní příprava

Plavání
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Dokáže bezpečně uplavat 25 m

Zvládá základní plavecké styly

Zdraví a hygiena
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti, uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu

Význam pohybu pro zdraví
Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech
Uplatnění poznatků na soustředěních a v rámci soutěží ASŠK

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Sportovní výchova

6. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

7. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

8. ročník

Specifická sportovní příprava

Sportovní výchova

9. ročník

Specifická sportovní příprava

Dramatická výchova

6. ročník

Psychosomatické dovednosti

Turistika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v neznámém prostředí (příroda, silniční provoz), zvládá i dlouhodobější pobyt v přírodě a přesun s mírnou zátěží v náročnějším terénu

Příprava na školní výlety ,sportovní akce a soustředění

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Zeměpis

6. ročník

Glóbus a mapa

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 7. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
  • 7. Přiměřeně kriticky hodnotí svůj proces učení, poznává své nedostatky a snaží se je odstraňovat.
Kompetence k řešení problémů
  • 7. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a řeší problém samostatně, v případě nedostatku zkušeností požádá slušnou formou pedagoga o pomoc.
  • 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
  • 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence komunikativní
  • 7. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje.

    Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.

Kompetence sociální a personální
  • 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
  • 7. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
  • 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
  • 7. Zajistí podmínky (nástroje, materiál a prostor); dbá, aby komunikace mezi členy týmu byla pro všechny stejně dostupná.
  • 7. Stanovuje si cíle pro sebezlepšení (snaží se dál rozvinout v tom, v čem je silný, i zlepšit se v tom, v čem je slabší) a usiluje o jejich dosažení.
Kompetence občanské
  • 7. Vyjadřuje své vlastní pocity, nedotýká se citů druhých v různých situacích.
  • 7. Se skupinou vrstevníků vytváří a formuluje pravidla potřebná pro danou situaci; přijímá důsledky vyplývající z jejich nedodržení.
  • 7. Má správné školní návyky. Dokáže přivolat pomoc či posilu pro sebe i pro ostatní. Zvládá základy první pomoci.
Kompetence pracovní
  • 7. Naplánuje práci do jednotlivých kroků.

    Úkol k etologii živočichů - naplánuje, jak bude pozorovat týden doma chovaného živočicha (v jakých časových intervalech, jakým způsobem bude výsledky pozorování zaznamenávat atd.) Zpracuje projekt pro mladší spolužáky, naplánuje a zorganizuje činnosti v rámci projektu.

  • 7. Učí se pojmenovat příčiny úspěchu i neúspěchu.
  • 7. Použije různé způsoby, jak se prezentovat.

    Napíše životopis v českém a jednom cizím jazyce, popíše vlastní klady a zápory.