Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Anglický jazyk
RodinaDotace učebního bloku:
36
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Procvičení a rozšíření slovní zásoby k tématickým okruhům - rodina (názvy členů rodiny, popis vzhledu), domov, koníčky, škola (denní rozvrh, předměty)
Plurály
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
|
Výchova k občanství 6. ročník Rodina |
Dramatická výchova 6. ročník Psychosomatické dovednosti Dramatická výchova 6. ročník Herní dovednosti Dramatická výchova 6. ročník Náměty a témata v dramatických situacích Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyk a jeho útvary Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh |
Můj denDotace učebního bloku:
30
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rozšíření a procvičení slovní zásoby k tematickým okruhům - škola, volný čas, sport
Vyjádření času
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Psychohygiena
Seberegulace a sebeorganizace
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh Výchova k občanství 6. ročník Volný čas a jeho využití |
Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh |
Místo,kde žijiDotace učebního bloku:
42
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Procvičujeme a rozšiřujeme si slovní zásobu k tematickým okruhům - dům, byt (názvy místností, druh nábytku), místa a budovy ve městě, oblečení
Přítomný čas průběhový |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita
Lidské vztahy
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh Výchova k občanství 6. ročník Domov |
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 7. Volí vhodné způsoby učení, v případě potřeby požádá o pomoc učitele.
- 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 7. Spoluvytváří kritéria hodnocení, hodnocení průběžně aktualizuje.
- 7. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence k řešení problémů
- 7. Snaží se svou práci rozplánovat.
- 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
Kompetence komunikativní
- 7. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové.
- 7. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu.
- 7. K získání a výměně informací účelně využije různé zdroje.
- 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
- 7. Mluví výrazně, aby sdělil smysl.
- 7. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost.
- 7. Naváže sám nový kontakt i s osobou, kterou dosud neznal.
- 7. Ujišťuje se, že druhému porozuměl tím, že klade mluvčímu doplňující otázky po smyslu sdělení.
Kompetence sociální a personální
- 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 7. Rozdělí si ve skupině části úkolu a přijme svou část, včetně zodpovědnosti za její plnění.
- 7. Hledá spolu s druhými nejlepší návrhy na to, co by se příště mělo dělat stejně a co jinak.
- 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
Kompetence pracovní
- 7. Naplánuje práci do jednotlivých kroků.
Úkol k etologii živočichů - naplánuje, jak bude pozorovat týden doma chovaného živočicha (v jakých časových intervalech, jakým způsobem bude výsledky pozorování zaznamenávat atd.) Zpracuje projekt pro mladší spolužáky, naplánuje a zorganizuje činnosti v rámci projektu.