ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Rodina
Dotace učebního bloku:   36
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty
  • Rozumí jednoduchým pokynům učitele při práci ve třídě a dokáže na ně reagovat
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích
  • Dokáže postihnout hlavní smysl jednoduchého sdělení
  • Rozumí jednoduché konverzaci 2 osob a chápe její obsah a smysl
  • Orientuje se v obsahu jednoduchého textu, vyhledává odpovědi na otázky
  • Orientuje se v abecedním slovníku v učebnici a dokáže vyhledat slovo v základním
  • Sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině a škole
  • Písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje základní informace z textu
  • Vyžádá jednoduchou informaci – zjistí základní údaje o druhé osobě, formuluje otázky a odpovídá na ně
  • Aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, poskytne požadovanou informaci
  • Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • Dokáže ústně představit sebe, svou rodinu, koníčky a mluví o běžných situacích týkajících se školy
  • Reaguje na jednoduché písemné sdělení

Procvičení a rozšíření slovní zásoby k tématickým okruhům - rodina (názvy členů rodiny, popis vzhledu), domov, koníčky, škola (denní rozvrh, předměty)


 

Plurály
Přivlastňování
Zájmena osobní, přivlastňovací, ukazovací (this/that/these/those)
Sloveso být a mít
Základní předložky místní a časové
Frekvenční příslovce
Psaní krátkých a stručných dopisů
Vyžádání a poskytování osobních informací

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Výchova k občanství

6. ročník

Rodina

Dramatická výchova

6. ročník

Psychosomatické dovednosti

Dramatická výchova

6. ročník

Herní dovednosti

Dramatická výchova

6. ročník

Náměty a témata v dramatických situacích

Český jazyk a literatura

6. ročník

Jazyk a jeho útvary

Český jazyk a literatura

6. ročník

Sloh

Můj den
Dotace učebního bloku:   30
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty
  • Rozumí jednoduchým pokynům učitele při práci ve třídě a dokáže na ně reagovat
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích
  • Dokáže postihnout hlavní smysl jednoduchého sdělení
  • Rozumí jednoduché konverzaci 2 osob a chápe její obsah a smysl
  • Orientuje se v obsahu jednoduchého textu, vyhledává odpovědi na otázky
  • Orientuje se v abecedním slovníku v učebnici a dokáže vyhledat slovo v základním
  • Sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině a škole
  • Písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje základní informace z textu
  • Vyžádá jednoduchou informaci – zjistí základní údaje o druhé osobě, formuluje otázky a odpovídá na ně
  • Aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, poskytne požadovanou informaci

Rozšíření a procvičení slovní zásoby k tematickým okruhům - škola, volný čas, sport
Učíme se popisovat každodenní zvyky a činnosti, tj. naši denní rutinu
Píšeme dopis kamarádovi

Vyjádření času
Základní časové předložky
Přítomný čas prostý

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Psychohygiena

Seberegulace a sebeorganizace

Český jazyk a literatura

6. ročník

Sloh

Výchova k občanství

6. ročník

Volný čas a jeho využití

Český jazyk a literatura

6. ročník

Sloh

Místo,kde žiji
Dotace učebního bloku:   42
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty
  • Rozumí jednoduchým pokynům učitele při práci ve třídě a dokáže na ně reagovat
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích
  • Dokáže postihnout hlavní smysl jednoduchého sdělení
  • Rozumí jednoduché konverzaci 2 osob a chápe její obsah a smysl
  • Orientuje se v obsahu jednoduchého textu, vyhledává odpovědi na otázky
  • Orientuje se v abecedním slovníku v učebnici a dokáže vyhledat slovo v základním
  • Sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině a škole
  • Písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje základní informace z textu
  • Vyžádá jednoduchou informaci – zjistí základní údaje o druhé osobě, formuluje otázky a odpovídá na ně
  • Aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, poskytne požadovanou informaci

Procvičujeme a rozšiřujeme si slovní zásobu k tematickým okruhům - dům, byt (názvy místností, druh nábytku), místa a budovy ve městě, oblečení


Vazba There is/There are
Předložky místa
Popis města a základní instrukce k určení směru
Objednávky v restauraci - rozhovory
Nákup oblečení - rozhovory

Přítomný čas průběhový
Základní informace o anglicky mluvících zemích

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Český jazyk a literatura

6. ročník

Sloh

Výchova k občanství

6. ročník

Domov

Český jazyk a literatura

6. ročník

Jazyková výchova

Český jazyk a literatura

6. ročník

Sloh

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 7. Volí vhodné způsoby učení, v případě potřeby požádá o pomoc učitele.
  • 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 7. Spoluvytváří kritéria hodnocení, hodnocení průběžně aktualizuje.
  • 7. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence k řešení problémů
  • 7. Snaží se svou práci rozplánovat.
  • 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
Kompetence komunikativní
  • 7. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové.
  • 7. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu.
  • 7. K získání a výměně informací účelně využije různé zdroje.
  • 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
  • 7. Mluví výrazně, aby sdělil smysl.
  • 7. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost.
  • 7. Naváže sám nový kontakt i s osobou, kterou dosud neznal.
  • 7. Ujišťuje se, že druhému porozuměl tím, že klade mluvčímu doplňující otázky po smyslu sdělení.
Kompetence sociální a personální
  • 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
  • 7. Rozdělí si ve skupině části úkolu a přijme svou část, včetně zodpovědnosti za její plnění.
  • 7. Hledá spolu s druhými nejlepší návrhy na to, co by se příště mělo dělat stejně a co jinak.
  • 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
Kompetence pracovní
  • 7. Naplánuje práci do jednotlivých kroků.

    Úkol k etologii živočichů - naplánuje, jak bude pozorovat týden doma chovaného živočicha (v jakých časových intervalech, jakým způsobem bude výsledky pozorování zaznamenávat atd.) Zpracuje projekt pro mladší spolužáky, naplánuje a zorganizuje činnosti v rámci projektu.