Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Matematika
Desetinná číslaDotace učebního bloku:
22
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Desetinná čísla a desítková soustava
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|
Fyzika 6. ročník Měření času Fyzika 6. ročník Měření hmotnosti tělesa Fyzika 6. ročník Měření objemu tělesa Fyzika 6. ročník Měření délky |
Pracovní činnosti 6. ročník Práce s kovem Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem Fyzika 7. ročník Mechanické vlastnosti kapalin Fyzika 7. ročník Deformační účinky síly Fyzika 7. ročník Otáčivé účinky síly Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa Fyzika 6. ročník Měření času Fyzika 6. ročník Hustota Fyzika 6. ročník Měření hmotnosti tělesa Fyzika 6. ročník Měření objemu tělesa Fyzika 6. ročník Měření délky Fyzika 8. ročník Vnitřní energie. Teplo Fyzika 8. ročník Práce, energie a výkon Fyzika 7. ročník Mechanické vlastnosti plynů |
Dělitelnost přirozených číselDotace učebního bloku:
20
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Násobek, dělitel
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|
Jednoduché rovniceDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• řešení jednoduchých rovnic
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|
Výchova k občanství 6. ročník Domov Fyzika 7. ročník Mechanické vlastnosti kapalin Fyzika 7. ročník Deformační účinky síly Fyzika 7. ročník Otáčivé účinky síly Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa Fyzika 6. ročník Hustota Fyzika 8. ročník Vnitřní energie. Teplo Fyzika 8. ročník Práce, energie a výkon Fyzika 7. ročník Mechanické vlastnosti plynů |
ÚhelDotace učebního bloku:
20
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Pojem úhlu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
čtverec a obdélníkDotace učebního bloku:
20
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Obsah a obvod čtverce a obdélníka (opakování)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Fyzika 6. ročník Měření délky |
Osová a středová souměrnostDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Osová souměrnost
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Pracovní činnosti 6. ročník Práce s plastem Pracovní činnosti 6. ročník Práce s kovem Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem |
TrojúhelníkDotace učebního bloku:
20
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Pojem trojúhelníka, druhy trojúhelníků
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Fyzika 6. ročník Měření délky |
Krychle a kvádrDotace učebního bloku:
24
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Krychle a kvádr
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Fyzikální praktika 6. ročník Zpracování návrhu bytu Výtvarná výchova 6. ročník Kresba Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Fyzika 6. ročník Hustota Fyzika 6. ročník Měření délky |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 7. Volí vhodné způsoby učení, v případě potřeby požádá o pomoc učitele.
- 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 7. Přiměřeně kriticky hodnotí svůj proces učení, poznává své nedostatky a snaží se je odstraňovat.
- 7. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence k řešení problémů
- 7. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a řeší problém samostatně, v případě nedostatku zkušeností požádá slušnou formou pedagoga o pomoc.
- 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
- 7. Provede jednoduchý experiment.
- 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence sociální a personální
- 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 7. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
- 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
- 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
- 7. Zdůvodní bez agrese, rozumně, své stanovisko, klde otázky a hledá argumenty.