Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Sportovní výchova
Všeobecná sportovní příprava
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- krátké sprinty (do 20m)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
Kreativita
Poznávání lidí
Mezilidské vztahy
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Hodnoty, postoje, praktická etika
|
Tělesná výchova 6. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 6. ročník Gymnastika Tělesná výchova 6. ročník Atletika |
Specifická sportovní příprava
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- nácvik herních činností jednotlivce (dále jen HČJ) ve zjednodušených podmínkách
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Psychohygiena
Kreativita
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Hodnoty, postoje, praktická etika
|
Tělesná výchova 6. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 6. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 6. ročník Gymnastika Tělesná výchova 6. ročník Atletika |
Lehkoatletická olympiáda
vhodné na konci května
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně vstupuje do výuky, zajímá se o možnosti získání dalších poznatků.
- 5. Přijme pomoc při odstraňování chyb a jejich předcházení, respektuje i chyby ostatních.
- 5. Podílí se na vytváření kritérií úspěšné práce.
- 5. Přizná chybu, pokud úkol nezvládne, dokáže se vyrovnat s negativní zpětnou vazbou.
Kompetence k řešení problémů
- 5. V případě dílčího neúspěchu vytrvá v hledání dalšího možného řešení daného problému.
- 5. S pomocí učitele se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. Vyslechne druhého, aniž by ho zbytečně přerušoval; udržuje s mluvčím oční kontakt.
- 5. Za pomoci starších osob nebo svých vrstevníků naváže v kolektivu nové kontakty a domluví se s osobami, které dosud neznal.
- 5. Když něčemu nerozumí, zeptá se, jak to mluvčí myslel.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování.
- 5. Vyjádří svůj nesouhlas.
- 5. Dokáže se druhému omluvit.
- 5. Učí se oprávněnému pocitu hrdosti na sounáležitost k ostatním spolužákům a k celé škole.
- 5. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), v případě potřeby je schopen kamarádovi pomoci.
- 5. Respektuje druhé, vyjádří svůj názor, reaguje na informace a nikoli na osobu.
- 5. Aktivně přijme svou roli ve skupině.
- 5. Oceňuje úspěchy druhých.
- 5. Vhodným způsobem obhájí své postoje, vyslechne, co mu druzí nebo učitel o jeho práci říkají, radí se s učitelem, jak zlepšit své další jednání.
Kompetence občanské
- 5. Podává své osobní návrhy; neodmítá realizovat cizí řešení, je-li výhodnější pro všechny; posuzuje, zda v dané situaci nejsou porušována jeho práva; pokud ano, hledá pomoc.
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Pod vedením učitele dodržuje bezpečnostní pravidla při práci; pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
- 5. Pojmenuje příčiny úspěchu i neúspěchu a s pomocí učitele navrhne úpravy.