Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Informatika
Bezpečnost na internetu a v sítiDotace učebního bloku:
2
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Desatero pro žáky
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
podpora na informačním systému (webových stránkách) školy
prostřednictvím dětí jsou s bezpečností seznamováni i rodiče |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Seberegulace a sebeorganizace
Komunikace
|
Výchova k občanství 6. ročník Volný čas a jeho využití |
Počítače a operační systémDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Obsluha osobního počítače a periferií
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Internet a e-mailová komunikaceDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Vyhledávání informací na internetu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Stavba mediálních sdělení
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Seberegulace a sebeorganizace
Mezilidské vztahy
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova |
Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Výchova k občanství 6. ročník Domov Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách |
Bitmapová grafikaDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Digitalizace dat a jejich zpracování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Základy práce s textemDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Základní práce v pokročilém textovém editoru |
PrezentaceDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Základy tvorby prezentace |
Algoritmizace a programováníDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Algoritmizace zadané úlohy
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Imagine Logo |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 7. Při učení potlačuje rušivé podněty, vytváří optimální podmínky pro práci svou i ostatních.
- 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 7. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 7. Spoluvytváří kritéria hodnocení, hodnocení průběžně aktualizuje.
- 7. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence k řešení problémů
- 7. Snaží se svou práci rozplánovat.
- 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
- 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence komunikativní
- 7. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu.
- 7. V různých zdrojích si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
- 7. K získání a výměně informací účelně využije různé zdroje.
- 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
- 7. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost.
- 7. Zaujme nesouhlasné nebo kritické stanovisko konstruktivním způsobem.
Kompetence sociální a personální
- 7. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
- 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
- 7. Hledá spolu s druhými nejlepší návrhy na to, co by se příště mělo dělat stejně a co jinak.
- 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
- 7. Podle svého uvážení využije zpětnou vazbu pro své další jednání.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje pravidla ochrany ŽP (třídí odpady, šetří el. energií, vodou,...).
Kompetence pracovní
- 7. Naplánuje práci do jednotlivých kroků.
Úkol k etologii živočichů - naplánuje, jak bude pozorovat týden doma chovaného živočicha (v jakých časových intervalech, jakým způsobem bude výsledky pozorování zaznamenávat atd.) Zpracuje projekt pro mladší spolužáky, naplánuje a zorganizuje činnosti v rámci projektu.
- 7. Navrhne takové materiály, nástroje a postupy, které nejlépe odpovídají pracovnímu úkolu a připraví je.
- 7. Pracuje podle návodu a snaží se ho upravit podle konkrétních podmínek.
- 7. Učí se pojmenovat příčiny úspěchu i neúspěchu.