Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Tělesná výchova
Atletika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Běh vytrvalostní na 1500 m
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Rozvoj schopností poznávání
Sebepoznání a sebepojetí
|
Fyzika 7. ročník Síla. Skládání sil Výchova ke zdraví 7. ročník Výživa a zdraví Výchova ke zdraví 7. ročník BOZP a hygiena |
Sportovní výchova 7. ročník Všeobecná sportovní příprava |
Gymnastika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Akrobacie- přemet stranou, kotouly, stoje
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova ke zdraví 7. ročník Výživa a zdraví |
Sportovní výchova 7. ročník Všeobecná sportovní příprava |
Sportovní hry
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
-házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova ke zdraví 7. ročník Výživa a zdraví |
Sportovní výchova 7. ročník Všeobecná sportovní příprava |
Plavání
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
zdokonalování plaveckých stylů. Start z bloků, lovení předmětů |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova ke zdraví 7. ročník Výživa a zdraví |
Lyžování
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Nácvik základních lyžařských dovedností
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova ke zdraví 7. ročník Výživa a zdraví |
Zdraví a hygiena
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Význam pohybu pro zdraví
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova ke zdraví 7. ročník Výživa a zdraví Výchova ke zdraví 7. ročník BOZP a hygiena |
Sportovní výchova 7. ročník Všeobecná sportovní příprava Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Člověk a zdraví Anglický jazyk 7. ročník Člověk a zdraví |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 7. Volí vhodné způsoby učení, v případě potřeby požádá o pomoc učitele.
- 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 7. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
Kompetence k řešení problémů
- 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence sociální a personální
- 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
- 7. Pojmenuje své emoce v daném okamžiku, omluví se při jejich nezvládnutí ve skupině, používá jednoduché postupy jak zvládat své emoce.
Kompetence občanské
- 7. Vyjadřuje své vlastní pocity, nedotýká se citů druhých v různých situacích.
- 7. Se skupinou vrstevníků vytváří a formuluje pravidla potřebná pro danou situaci; přijímá důsledky vyplývající z jejich nedodržení.
- 7. Aktivně přijímá zásady ekovýchovy; své osobní potřeby a nároky posuzuje z hlediska trvale udržitelného života.
- 7. Má správné školní návyky. Dokáže přivolat pomoc či posilu pro sebe i pro ostatní. Zvládá základy první pomoci.
Kompetence pracovní
- 7. Pracuje podle návodu a snaží se ho upravit podle konkrétních podmínek.
- 7. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
- 7. Použije různé způsoby, jak se prezentovat.
Napíše životopis v českém a jednom cizím jazyce, popíše vlastní klady a zápory.