ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Tělesná výchova


Jan Vopat, 2  týdně, P
Atletika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • při vytrvalosti dovede uplatnit i vůli, zvládá techniku nové atletické disciplíny získané, dovednosti uplatní jako reprezentant školy, zvládá připravit a vést rozcvičení před zahájením aktivity

Běh vytrvalostní na 1500 m
Skok daleký-zlepšování techniky
Skok vysoký-zlepšování techniky flopu
Hod míčkem na dálku
Sprint 60, 150
Nízký start
Nácvik štafet – zdokonalení předávky, nácvik 4x60

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

Rozvoj schopností poznávání

Sebepoznání a sebepojetí

Fyzika

7. ročník

Síla. Skládání sil

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa a zdraví

Výchova ke zdraví

7. ročník

BOZP a hygiena

Sportovní výchova

7. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Gymnastika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zvládá základní cvičební prvky, zná pojmenování základních tělocvičných poloh a postojů a umí je při cvičení používat, dokáže zvládnout obtížný prvek s dopomocí, při cvičení uplatní svůj fyzický fond

Akrobacie- přemet stranou, kotouly, stoje
Hrazda-toč vzad
Kruhy- překoty.visy
Trampolínka-salto vzad s dopomocí
Přeskoky-kotoul, roznožka, skrčka
Šplh-
Úpoly – přetahy, přetlaky ve dvojicích, zákl. pády

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa a zdraví

Sportovní výchova

7. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Sportovní hry
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • uplatňuje zkušenosti z míčových her v dalších sportech, dokáže řídit sportovní utkání svých vrstevníků

-házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal
základní pravidla + HČJ

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa a zdraví

Sportovní výchova

7. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Plavání
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zvládá základní plavecké styly a základní zásady při potápění

zdokonalování plaveckých stylů. Start z bloků, lovení předmětů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa a zdraví

Lyžování
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zvládá základní dovednosti pohybu na lyžích
  • uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v neznámém prostředí, zvládá i dlouhodobější pobyt v přírodě a na horách

Nácvik základních lyžařských dovedností
Přednášky na LVVZ

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa a zdraví

Zdraví a hygiena
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti, uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu

Význam pohybu pro zdraví
Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa a zdraví

Výchova ke zdraví

7. ročník

BOZP a hygiena

Sportovní výchova

7. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Člověk a zdraví

Anglický jazyk

7. ročník

Člověk a zdraví

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 7. Volí vhodné způsoby učení, v případě potřeby požádá o pomoc učitele.
  • 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 7. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
Kompetence k řešení problémů
  • 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence sociální a personální
  • 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
  • 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
  • 7. Pojmenuje své emoce v daném okamžiku, omluví se při jejich nezvládnutí ve skupině, používá jednoduché postupy jak zvládat své emoce.
Kompetence občanské
  • 7. Vyjadřuje své vlastní pocity, nedotýká se citů druhých v různých situacích.
  • 7. Se skupinou vrstevníků vytváří a formuluje pravidla potřebná pro danou situaci; přijímá důsledky vyplývající z jejich nedodržení.
  • 7. Aktivně přijímá zásady ekovýchovy; své osobní potřeby a nároky posuzuje z hlediska trvale udržitelného života.
  • 7. Má správné školní návyky. Dokáže přivolat pomoc či posilu pro sebe i pro ostatní. Zvládá základy první pomoci.
Kompetence pracovní
  • 7. Pracuje podle návodu a snaží se ho upravit podle konkrétních podmínek.
  • 7. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
  • 7. Použije různé způsoby, jak se prezentovat.

    Napíše životopis v českém a jednom cizím jazyce, popíše vlastní klady a zápory.