ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Já a moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty i z doplňkových materiálů
  • Rozumí pokynům učitele při práci ve třídě a reaguje na ně
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů a dokáže postihnout hlavní smysl sdělení, včetně důležitých detailů
  • Rozumí přiměřeně obtížným souvislým sdělením, umí vyhledat základní informace a hlavní myšlenky
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • Používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova
  • Umí přednést krátkou zprávu či sdělení
  • Napíše osobní dopis
  • Písemně tvoří a obměňuje jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje obsah jednoduchého textu
  • Užívá jednoduché obraty k vyžádání základních ínformací
  • Vhodně reaguje na otázky z oblasti každodenního života

Rozšiřujeme si slovní zásobu na téma rodina a naše zájmy
Jeden rok v mém životě - roční období, počasí, narozeniny, svátky, prázdniny, ...

Řadové číslovky a datumy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Psychohygiena

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Český jazyk a literatura

7. ročník

Sloh

Svět zvířat
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty i z doplňkových materiálů
  • Rozumí pokynům učitele při práci ve třídě a reaguje na ně
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů a dokáže postihnout hlavní smysl sdělení, včetně důležitých detailů
  • Rozumí přiměřeně obtížným souvislým sdělením, umí vyhledat základní informace a hlavní myšlenky
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • Používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova
  • Umí přednést krátkou zprávu či sdělení
  • Napíše osobní dopis
  • Písemně tvoří a obměňuje jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje obsah jednoduchého textu
  • Užívá jednoduché obraty k vyžádání základních ínformací
  • Vhodně reaguje na otázky z oblasti každodenního života

Procvičujeme si slovní zásobu týkající se částí lidského těla a světa zvířat (názvy zvířat; prostředí, kde žijí; popis zvířat; zajímavosti ze světa zvířat;...)

Použití přídavných jmen
Nepravidelné množné číslo podstatných jmen
Vyjádření množství pomocí some/any
Ukazovací zájmena this/these/that/those
Kombinace přítomného času prostého a průběhového

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Český jazyk a literatura

7. ročník

Literatura

Přírodopis

7. ročník

Bezobratlí živočichové

Přírodopis

7. ročník

Obratlovci

Člověk a zdraví
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty i z doplňkových materiálů
  • Rozumí pokynům učitele při práci ve třídě a reaguje na ně
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů a dokáže postihnout hlavní smysl sdělení, včetně důležitých detailů
  • Rozumí přiměřeně obtížným souvislým sdělením, umí vyhledat základní informace a hlavní myšlenky
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • Používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova
  • Umí přednést krátkou zprávu či sdělení
  • Napíše osobní dopis
  • Písemně tvoří a obměňuje jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje obsah jednoduchého textu
  • Užívá jednoduché obraty k vyžádání základních ínformací
  • Vhodně reaguje na otázky z oblasti každodenního života

Učíme se slovní zásobu vztahující se k tematickému okruhu člověk a jeho zdraví, péče o zdraví (základní druhy nemocí a zdravotních potíží, nehody v běžném životě)

Minulý čas prostý sloves pravidelných i nepravidelných
Učíme se psát omluvný dopis (absence ve škole)
Procvičujeme rozhovory u lékaře

 

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Psychohygiena

Tělesná výchova

7. ročník

Zdraví a hygiena

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa a zdraví

Anglický jazyk

9. ročník

Péče o zdraví

Jídlo
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty i z doplňkových materiálů
  • Rozumí pokynům učitele při práci ve třídě a reaguje na ně
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů a dokáže postihnout hlavní smysl sdělení, včetně důležitých detailů
  • Rozumí přiměřeně obtížným souvislým sdělením, umí vyhledat základní informace a hlavní myšlenky
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • Používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova
  • Umí přednést krátkou zprávu či sdělení
  • Napíše osobní dopis
  • Písemně tvoří a obměňuje jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje obsah jednoduchého textu
  • Užívá jednoduché obraty k vyžádání základních ínformací
  • Vhodně reaguje na otázky z oblasti každodenního života

Rozšiřujeme si a procvičujeme slovní zásobu, která se vztahuje k tematickému okruhu jídlo


Budoucnost vyjádřená pomocí going to
Počitatelná a nepočit. podst. jména
Použití členů určitých a neurčitých včetně výrazů vyjadřujících množství

Tvoříme jídelní lístek
Procvičujeme rozhovory v restauraci
Věnujeme se tematice vaření a receptům
Nákup potravin

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Výchova ke zdraví

7. ročník

Příprava pokrmů

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa a zdraví

Pracovní činnosti

7. ročník

Příprava pokrmů

Země, ve které žiji
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty i z doplňkových materiálů
  • Rozumí pokynům učitele při práci ve třídě a reaguje na ně
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů a dokáže postihnout hlavní smysl sdělení, včetně důležitých detailů
  • Rozumí přiměřeně obtížným souvislým sdělením, umí vyhledat základní informace a hlavní myšlenky
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • Používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova
  • Umí přednést krátkou zprávu či sdělení
  • Napíše osobní dopis
  • Písemně tvoří a obměňuje jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje obsah jednoduchého textu
  • Užívá jednoduché obraty k vyžádání základních ínformací
  • Vhodně reaguje na otázky z oblasti každodenního života

Tematickým okruhem, kterému se věnujeme a v rámci něhož procvičujeme příslušnou slovní zásobu, jsou reálie anglicky mluvících zemí v porovnání s reáliemi České republiky, počasí a nákupy a móda


Přídavná jména a jejich stupňování
 

Zabýváme se naší zemí a městem, ve kterém žijeme
Učíme se o anglicky mluvících zemí - reálie
Svět rekordů - různé oblasti
Nákup oblečení - rozhovory

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

Objevujeme Evropu a svět

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

Lidské vztahy

Multikulturalita

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Zeměpis

7. ročník

Austrálie

Zeměpis

7. ročník

Amerika

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Volný čas
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas a foneticky správně přiměřeně jednoduché texty i z doplňkových materiálů
  • Rozumí pokynům učitele při práci ve třídě a reaguje na ně
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů a dokáže postihnout hlavní smysl sdělení, včetně důležitých detailů
  • Rozumí přiměřeně obtížným souvislým sdělením, umí vyhledat základní informace a hlavní myšlenky
  • Dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • Používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova
  • Umí přednést krátkou zprávu či sdělení
  • Napíše osobní dopis
  • Písemně tvoří a obměňuje jednoduché věty
  • Stručně reprodukuje obsah jednoduchého textu
  • Užívá jednoduché obraty k vyžádání základních ínformací
  • Vhodně reaguje na otázky z oblasti každodenního života

Věnujeme se slovní zásobě k tematickým okruhům volný čas, kultura (kino, divadlo, hudba, knihy, žánry, ...), média (TV, noviny, radio, ...), druhy povolání

 

Opisný infinitiv to have to
Tvoření příslovcí
Frekvenční příslovce a jejich postavení ve větě


Známé osobnosti těchto oblastí
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Psychohygiena

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Český jazyk a literatura

7. ročník

Sloh

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 7. Volí vhodné způsoby učení, v případě potřeby požádá o pomoc učitele.
  • 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 7. Spoluvytváří kritéria hodnocení, hodnocení průběžně aktualizuje.
  • 7. Přiměřeně kriticky hodnotí svůj proces učení, poznává své nedostatky a snaží se je odstraňovat.
  • 7. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence k řešení problémů
  • 7. Snaží se svou práci rozplánovat.
  • 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
  • 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence komunikativní
  • 7. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové.
  • 7. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu.
  • 7. V různých zdrojích si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
  • 7. K získání a výměně informací účelně využije různé zdroje.
  • 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
  • 7. Mluví výrazně, aby sdělil smysl.
  • 7. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost.
  • 7. Naváže sám nový kontakt i s osobou, kterou dosud neznal.
  • 7. Ujišťuje se, že druhému porozuměl tím, že klade mluvčímu doplňující otázky po smyslu sdělení.
Kompetence sociální a personální
  • 7. Rozdělí si ve skupině části úkolu a přijme svou část, včetně zodpovědnosti za její plnění.
  • 7. Podle svého uvážení využije zpětnou vazbu pro své další jednání.
  • 7. Stanovuje si cíle pro sebezlepšení (snaží se dál rozvinout v tom, v čem je silný, i zlepšit se v tom, v čem je slabší) a usiluje o jejich dosažení.
Kompetence pracovní
  • 7. Naplánuje práci do jednotlivých kroků.

    Úkol k etologii živočichů - naplánuje, jak bude pozorovat týden doma chovaného živočicha (v jakých časových intervalech, jakým způsobem bude výsledky pozorování zaznamenávat atd.) Zpracuje projekt pro mladší spolužáky, naplánuje a zorganizuje činnosti v rámci projektu.