ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Hudební výchova


Jiří Balek, 1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • při zpěvu využívá správné pěvecké návyky
  • zpívá v jednohlase, popř. dvojhlase
  • rozezpívá se, zpívá dle dirigentského gesta
  • reprodukuje písně s oporou
  • podle individuálních dispozic zpívá intonačně čistě a rytmicky přesně
  • orientuje se v notovém zápisu písní

· hlasová cvičení, dechová cvičení
· legato, brumendo, dynamika
· hlasová hygiena
· zpěv jednohlasý, popř. vícehlasý
· lidové písně, umělé písně
· zpěv s oporou
· zpěv a capella
· zpěv dle dirigentského gesta
· rytmus písní, rytmizace
· orientace v notovém zápisu písní jednohlasých i vícehlasých
· reprodukce tónů, intervalů, krátkých motivů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • tvoří a volí jednoduché instrumentální doprovody ( Orfovy i klas. nástroje )
  • má rytmické cítění a rytmickou paměť
  • hraje dle dirigentského gesta
  • účastní se instrumentálních činností

· hra na hudební nástroje
· využití Orfova instrumentáře i klasického nástroje
· tvoření jednoduchých nástrojových doprovodů rytmických i rytmicko - melodických
· reprodukce motivů, jednoduchých skladbiček

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • účastní se hudebně pohybových činností
  • pohybem reaguje na znějící hudbu s využitím jednoduchých gest a tanečních kroků
  • zdokonaluje pohybový projev

· pohybový doprovod znějící hudby
· taktování
· taneční kroky - prvky lidových tanců
· estetika pohybu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • účastní se poslechových činností
  • rozpozná užité hudebně - výrazové prostředky
  • zařadí slyšenou hudbu do příslušného období

· jednohlasá hudba
· vícehlasá hudba
· polyfonie
· koncert
· sonáta
· symfonie
· duchovní a světská hudba
· muzikál

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
Kompetence komunikativní
  • 7. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu.
  • 7. K získání a výměně informací účelně využije různé zdroje.
  • 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
  • 7. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje.

    Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.

  • 7. Zamýšlí se nad názory a pohledy, které se liší se od jeho vlastních a různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky; dívá se na věci z různých hledisek.
Kompetence sociální a personální
  • 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
  • 7. Podle svého uvážení využije zpětnou vazbu pro své další jednání.