Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Přírodopis
Bezobratlí živočichovéDotace učebního bloku:
36
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- systém: prvoci, žahavce, ploštěnci, hlísti, měkkýši, kroužkovci, členovci
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Zeměpis 7. ročník Afrika |
Seminář z biologie 8. ročník Ekosystémy Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Svět zvířat Anglický jazyk 7. ročník Svět zvířat |
ObratlovciDotace učebního bloku:
36
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- systém: ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Zeměpis 6. ročník Biosféra Zeměpis 6. ročník Arktida a Antarktida Zeměpis 7. ročník Afrika Zeměpis 7. ročník Austrálie Zeměpis 7. ročník Amerika Zeměpis 7. ročník Asie |
Seminář z biologie 8. ročník Ekosystémy Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Svět zvířat Zeměpis 7. ročník Asie Zeměpis 7. ročník Amerika Zeměpis 7. ročník Austrálie Zeměpis 6. ročník Arktida a Antarktida Zeměpis 7. ročník Afrika Zeměpis 6. ročník Biosféra Anglický jazyk 7. ročník Svět zvířat |
Biologická olympiáda
Kategorie 6. - 7. ročník Školní kolo, okresní kolo a krajské kolo biologické olympiády pro zájemce. Adresa: www.biologickaolympiada.cz Školní kolo - poznávačka a test Okresní kolo - vstupní úkol, laboratorní úkol a teorie Krajské kolo - laboratorní úkol a teorie
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 7. Volí vhodné způsoby učení, v případě potřeby požádá o pomoc učitele.
- 7. Při učení potlačuje rušivé podněty, vytváří optimální podmínky pro práci svou i ostatních.
- 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 7. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 7. Určí časový výhled a sestaví plán postupu učení.
Kompetence k řešení problémů
- 7. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a řeší problém samostatně, v případě nedostatku zkušeností požádá slušnou formou pedagoga o pomoc.
- 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence komunikativní
- 7. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové.
- 7. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost.
Kompetence sociální a personální
- 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 7. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
- 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
- 7. Analyzuje ve skupině problémovou situaci a určí, co je úkolem (použije svou klíčovou kompetenci k řešení problémů).
- 7. Podle svého uvážení využije zpětnou vazbu pro své další jednání.
Kompetence občanské
- 7.Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.
Kompetence pracovní
- 7. Učí se rozpoznat kvalitní práci a dobře splněný úkol; sám nebo ve spolupráci se spolužáky a učitelem zhodnotí práci ostatních i vlastní práci.
Žák sám vyhodnotí svůj plakát, který vytvořil, podle kritérií, ve kterých je přesně popsáno, jaké kvality má plakát a) nejlepší, b) přijatelný, c) nepřijatelný. Na základě vlastního hodnocení dle kritérií zjistí také to, co by mohl konkrétně udělat pro to, aby jeho plakát naplňoval kritéria pro nejlepší plakát.