ŠVP platný od šk. rok 2023–2024, v. 17.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Hudební výchova


Zuzana Švejdová, 1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti
  • uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu
  • zpívá podle svých dispozic čistě a rytmicky přesně
  • reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností
  • realizuje podle svých schopností písně

· další zdokonalování a upevňování vokálního projevu
· dynamika
· zpěv jednohlasý, popř. vícehlasý
· lidové písně, umělé písně
· zpěv s nahrávkou
· zpěv písní populárních
· rytmus písní

 

Instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozpozná hudební nástroje, jejich výrazové možnosti
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti

· hra na hudební nástroje
· využití Orfova instrumentáře i klasického nástroje
· tvoření jednoduchých nástrojových doprovodů rytmických i rytmicko - melodických
· reprodukce motivů

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozpozná některé z tanců různých hudebních stylů

· pohybový doprovod znějící hudby
· taneční kroky - prvky lidových tanců , hudby populární
 

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zařadí slyšenou hudbu dle stylu
  • postihuje souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
  • orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá hudebně výrazové prostředky


· sonátová forma
· programní hudba
· hudební styly a žánry
· hudba artificiální a nonartificiální
· jazz, rock,střední proud
· původ hudby
· hudba gotiky, renesance, baroka, klasicismu, romantismu
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Dějepis

8. ročník

Svět od pol. 17. století a v 18. století

Výtvarná výchova

8. ročník

Svět fantazie

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Dějepis

8. ročník

Svět a Habsburská monarchie v 2. pol. 19. stol.

Dějepis

8. ročník

Svět od pol. 17. století a v 18. století

Dějepis

8. ročník

Osvícenství a Velká francouzská revoluce

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence komunikativní
  • 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování a k vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.