ŠVP platný od šk. rok 2023–2024, v. 17.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Můj život
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vypráví jednoduchý příběh či událost
  • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a dokáže se v nich orientovat
  • písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty

Rozšiřujeme a procvičujeme si slovní zásobu týkající se především tematických okruhů - domov, rodina a volnočasové aktivity

Opakování minulého času prostého a rozšíření znalosti o nová nepravidelná slovesa
Časový výraz "ago"
Vyjádření pozvání
Vazba like/dislike + -ing

Historie a způsob života naší rodiny
Tvorba rodokmenu
Můj volný čas
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

8. ročník

Komunikační a slohová výchova

Moje budoucnost
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vypráví jednoduchý příběh či událost
  • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a dokáže se v nich orientovat
  • písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty

Zaměřujeme se na slovní zásobu týkající se budoucího povolání, cestování a moderních technologií

Vyjádření budoucnosti s will a porovnání s jinými formami vyjádření (např. going to)

Zvažování vlastní budoucnosti - povolání, bydlení, rodinný život
 


 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

8. ročník

Komunikační a slohová výchova

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Výchova k občanství

8. ročník

Právní řád ČR

Zajímavosti kolem nás
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • vypráví jednoduchý příběh či událost
  • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a dokáže se v nich orientovat
  • písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty

Procvičení a rozšíření slovní zásoby týkající se tematických okruhů - domov a bydlení, volnočasové aktivity, příroda a přírodní katastrofy

Minulý čas průběhový a jeho použití včetně jeho kombinace s minulým časem prostým

příběhy - Murder in the Library

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výtvarná výchova

8. ročník

Malba

Londýn
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • dokáže reagovat a domluvit se v běžných každodenních situacích
  • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a dokáže se v nich orientovat
  • písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty

Věnujeme se tematickému okruhu cestování a reálie anglicky mluvících zemí - Velká Británie a její hlavní město Londýn (nejznámější památky Londýna, historie, život v Londýně,... )

Použití členu určitého s místními názvy
Použití členů určitých a neurčitých v souvislé promluvě
Dotazy na směr, vysvětlení cesty
Vyjádření plánované budoucnosti pomocí přítomného času průběhového
Neurčitá a záporná zájmena

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Zeměpis

8. ročník

Makroregiony Evropy

Životní zkušenosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dokáže reagovat a domluvit se v běžných každodenních situacích
  • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a dokáže se v nich orientovat
  • písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty

Procvičujeme slovní zásobu, která souvisí s oblastí kultury, našich zájmů a volného času, problematika životního prostředí a jeho znečištění

Předpřítomný čas
Použití výrazů ever/never/just
 

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

8. ročník

Komunikační a slohová výchova

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Zábava a volný čas

Výtvarná výchova

8. ročník

Malba

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Český jazyk a literatura

8. ročník

Literární výchova

Český jazyk a literatura

8. ročník

Komunikační a slohová výchova

Co se děje?
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
  • dokáže reagovat a domluvit se v běžných každodenních situacích
  • písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty

Probíraným tematickým okruhem jsou lidé, jejich zdraví, každodenní problémy a dodržování pravidel

Způsobová slovesa

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

8. ročník

Komunikační a slohová výchova

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
  • 9. Realisticky odhadne, zda jeho vědomosti nebo dovednosti dostačují pro plnění úkolu, sám rozpozná, co se potřebuje ještě doučit.
  • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
Kompetence k řešení problémů
  • 9. Umí si svou práci rozplánovat, aby stihl zadaný problém v daném termínu.
  • 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
Kompetence komunikativní
  • 9. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu, porovná je s informacemi, které již měl k dispozici, a propojí je.
  • 9. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje, a v závislosti na tom použije vhodné jazykové prostředky.

    Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.

  • 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
  • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence pracovní
  • 9. Naplánuje práci do jednotlivých kroků a obhájí ji.