Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
8. ročník
Anglický jazyk
Můj život
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rozšiřujeme a procvičujeme si slovní zásobu týkající se především tematických okruhů - domov, rodina a volnočasové aktivity Opakování minulého času prostého a rozšíření znalosti o nová nepravidelná slovesa Historie a způsob života naší rodiny |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 8. ročník Komunikační a slohová výchova |
Moje budoucnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zaměřujeme se na slovní zásobu týkající se budoucího povolání, cestování a moderních technologií Vyjádření budoucnosti s will a porovnání s jinými formami vyjádření (např. going to) Zvažování vlastní budoucnosti - povolání, bydlení, rodinný život
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 8. ročník Komunikační a slohová výchova Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe |
Výchova k občanství 8. ročník Právní řád ČR |
Zajímavosti kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Procvičení a rozšíření slovní zásoby týkající se tematických okruhů - domov a bydlení, volnočasové aktivity, příroda a přírodní katastrofy Minulý čas průběhový a jeho použití včetně jeho kombinace s minulým časem prostým příběhy - Murder in the Library |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 8. ročník Malba |
Londýn
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Věnujeme se tematickému okruhu cestování a reálie anglicky mluvících zemí - Velká Británie a její hlavní město Londýn (nejznámější památky Londýna, historie, život v Londýně,... ) Použití členu určitého s místními názvy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Zeměpis 8. ročník Makroregiony Evropy |
Životní zkušenosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Procvičujeme slovní zásobu, která souvisí s oblastí kultury, našich zájmů a volného času, problematika životního prostředí a jeho znečištění Předpřítomný čas
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 8. ročník Komunikační a slohová výchova |
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Zábava a volný čas Výtvarná výchova 8. ročník Malba Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe Český jazyk a literatura 8. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 8. ročník Komunikační a slohová výchova |
Co se děje?
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Probíraným tematickým okruhem jsou lidé, jejich zdraví, každodenní problémy a dodržování pravidel Způsobová slovesa |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 8. ročník Komunikační a slohová výchova Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe |
Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
- 9. Realisticky odhadne, zda jeho vědomosti nebo dovednosti dostačují pro plnění úkolu, sám rozpozná, co se potřebuje ještě doučit.
- 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
Kompetence k řešení problémů
- 9. Umí si svou práci rozplánovat, aby stihl zadaný problém v daném termínu.
- 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
Kompetence komunikativní
- 9. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu, porovná je s informacemi, které již měl k dispozici, a propojí je.
- 9. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje, a v závislosti na tom použije vhodné jazykové prostředky.
Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.
- 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
- 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence pracovní
- 9. Naplánuje práci do jednotlivých kroků a obhájí ji.