Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
9. ročník
Anglický jazyk
Čím budu
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Procvičujeme si a rozšiřujeme slovní zásobu na téma volný čas a volnočasové aktivity, škola, povolání, charakterové vlastnosti člověka Opakování dosud probraných časů přítomných, minulých a jejich kombinace, budoucí čas Tematika pracovních zkušeností a otázka toho, čím bych chtěl/a být v souvislosti s osobními vlastnostmi a schopnostmi
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova k občanství 9. ročník Člověk hledající svět |
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Čím budu Výtvarná výchova 9. ročník Člověk |
Oblékání
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zaměřujeme se na tematickou oblast týkající se oblečení, módy a slovní zásobu, která se vztahuje k popisu člověka
Vývoj módy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Móda a oblékání Výtvarná výchova 9. ročník Člověk Pracovní činnosti 9. ročník Základy ruční práce |
Reálie anglicky mluvících zemí
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Procvičujeme slovní zásobu na téma reálie anglicky mluvících zemí - VB, USA
Práce s vhodnými texty, příp. mapkami, videi
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Dějepis 6. ročník Pravěk Zeměpis 8. ročník Evropa Zeměpis 8. ročník Západní Evropa |
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Kultura Výtvarná výchova 9. ročník Dějiny výtvarného umění Výtvarná výchova 9. ročník Člověk Výtvarná výchova 9. ročník Kombinované techniky Mediální výchova 9. ročník Práce s informacemi Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování Dějepis 9. ročník 1.republika a svět kolem ní Dějepis 9. ročník komunismus v SSSR |
Zábava
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rozšiřujeme si slovní zásobu týkající se různých forem zábavy - TV, film, divadlo, kniha, hudba; popis člověka a jeho pocitů a nálad Výrazy typické pro předpřítomný čas - for, since Život celebrit |
Péče o zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Tematická oblast slovní zásoby, která je procvičována v tomto oddíle - části lidského těla, péče o zdraví, stravovací návyky, zdravotní problémy a způsoby jejich léčby Způsobová slovesa Návštěva lékaře - rozhovory |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova ke zdraví 7. ročník Změny v životě člověka Výchova ke zdraví 7. ročník Výživa, zdraví a hygiena Pracovní činnosti 7. ročník Příprava pokrmů |
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Naše zdraví a zdravý způsob života |
Svět kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zaměřujeme se na slovní zásobu týkající se životního prostředí a jeho ochrany, přírodních katastrof Trpný rod
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Přírodopis 9. ročník Ekologie |
Výtvarná výchova 9. ročník Dějiny výtvarného umění Výtvarná výchova 9. ročník Člověk Výtvarná výchova 9. ročník Kombinované techniky Výtvarná výchova 9. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 9. ročník Základy ruční práce Mediální výchova 9. ročník Manipulace Mediální výchova 9. ročník Různé zdroje informací Mediální výchova 9. ročník Práce s informacemi Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování Výchova k občanství 9. ročník Země - náš domov Výchova k občanství 9. ročník Člověk hledající svět Informatika 9. ročník Autorské právo |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
- 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
Kompetence k řešení problémů
- 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
- 9. Umí si svou práci rozplánovat, aby stihl zadaný problém v daném termínu.
- 9. Umí rozpoznat, zda problém vyřešil správně, tj. porovná svůj výsledek s úkolem, který pojmenoval na počátku, v případě neúspěchu analyzuje svůj postup a hledá nové řešení.
- 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
Kompetence komunikativní
- 9. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu, porovná je s informacemi, které již měl k dispozici, a propojí je.
- 9. V různých zdrojích si ověřuje, zda jsou informace pravdivé, a připraví si argumenty pro zdůvodnění svého názoru na ně.
- 9. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje, a v závislosti na tom použije vhodné jazykové prostředky.
Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.
- 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
- 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence pracovní
- 9. Naplánuje práci do jednotlivých kroků a obhájí ji.
- 9. Navrhne takové materiály, nástroje a postupy, které nejlépe odpovídají pracovnímu úkolu a připraví je.