Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Přírodopis
Uspořádání živého světaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vznik, vývoj a rozmanitost života na Zemi - projevy života - biologické vědy - živá a neživá příroda |
Praktické metody poznávání přírodyDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- práce s lupou a mikroskopem - určování přírodnin dle klíče - založení herbáře či sbírky |
Bakterie a viryDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- výskyt a význam bakterií a virů v přírodě - praktické využití vybraných druhů bakterií |
HoubyDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- houby bez plodnic (kvasinky, plísně) - houby s plodnicemi (stavba, výskyt a význam, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami) - lišejníky (výskyt a význam) |
Říše rostlinDotace učebního bloku:
28
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- anatomie a morfologie (kořen, stonek, list, květ, semeno, plod) - fyziologie (fotosyntéza, dýchání, růst a rozmnožování) - systém rostlin - význam rostlin a jejich ochrana
|
EkologieDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vzájemné vztahy mezi organismy - vztahy mezi organismy a prostředím - potravní řetězec - ekosystém - ochrana přírody a životního prostředí (chráněná území, globální problémy a jejich řešení) |
Biologická olympiáda
Kategorie 6. - 7. ročník Školní kolo, okresní kolo a krajské kolo biologické olympiády pro zájemce. Adresa: www.biologickaolympiada.cz Školní kolo - poznávačka a test Okresní kolo - vstupní úkol, laboratorní úkol a teorie Krajské kolo - laboratorní úkol a teorie
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 9. Realisticky odhadne, zda jeho vědomosti nebo dovednosti dostačují pro plnění úkolu, sám rozpozná, co se potřebuje ještě doučit.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.