Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Český jazyk a literatura
Komunikační a slohová výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Vypravování, reprodukce - přímá řeč Popis - věc, místnost, pracovní postup, popis osoby (p. vnější) Objednávka, inzerát Práce s textem - výpisky z textu Vyplňování tiskopisů Dopis |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Zařazování DÍLEN PSANÍ |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Anglický jazyk 6. ročník Místo,kde žiji Anglický jazyk 6. ročník Můj den Anglický jazyk 6. ročník Rodina Výchova k občanství 6. ročník Rodina Výchova k občanství 6. ročník Život ve škole Výchova k občanství 6. ročník Domov Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách |
Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Místo,kde žiji Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Můj den Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Dopis Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách Anglický jazyk 6. ročník Místo,kde žiji Anglický jazyk 6. ročník Můj den |
Jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Stavba slova a slovotvorný pravopis Tvarosloví (ohebné sl. druhy) - 1, 2, 3, 4 - druhy, skloňování, pravopis Věta jednoduchá: větné členy: ZVČ - typy Př, druhy Po + shoda Věta jednoduchá a souvětí (rozlišení) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Anglický jazyk 6. ročník Místo,kde žiji Výchova k občanství 6. ročník Domov |
Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Dějepis 6. ročník Pravěk Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Dějepis 6. ročník Úvod do učiva dějepisu |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
výukové programy a testy na PC
výukové programy a internet
|
Literární výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Názvosloví - literární druhy: epika, lyrika, drama Epické žánry - pohádka, bajka, pověst, báje + žánry lidové slovesnosti |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících (popř. ve čtenářských portfoliích)
|
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím |
Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
krátkodobé projekty
skupinová práce
pracovní listy |
Dílna čtení
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Práce s vlastními knihami |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Vytváření čtenářského portfolia |
Recitace
třídní kola v 6. roč. (v ostatních ročnících - po domluvě)
OČJ
školní kolo pro žáky 8. - 9. ročníku
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
Kompetence komunikativní
- 5. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.