Učební osnovy
6. ročník
Hudební výchova
Zuzana Švejdová,
1 týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- zařadí slyšenou hudbu podle stylu
- postihuje souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
- uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu
- zpívá podle svých dispozic čistě a rytmicky přesně
- reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností
- realizuje podle svých schopností písně
- orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá hudebně výrazové prostředky
|
· nasazení tónu, pěvecké dýchání, hlasová hygiena
· zpěv jednohlasý, popř. vícehlasý
· zpěv kánonický
· lidové písně, umělé písně
· zpěv dle dirigentského gesta
· hudební hry
· hudebně - výrazové prostředky
· orientace v notovém zápisu
· reprodukce tónů, intervalů, krátkých motivů
|
Instrumentální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozpozná hudební nástroje, jejich výrazové prostředky
|
· hra na hudební nástroje
· využití Orfova instrumentáře i klasického nástroje
· hra na tělo
· reprodukce motivů, jednoduchých skladbiček
· rytmické hud. formy - pochod, polka, valčík
|
Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozpozná některé z tanců různých hudebních stylů
|
· taktování, taneční kroky - prvky lidových tanců - polka, valčík
· hudba a tanec
|
Poslechové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti
|
· poznávání hudebních nástrojů
· píseň lidová a umělá
· vokální a instrumentální skladba
· rondo, variace
· opereta, opera
· poslech vybraných skladeb
|
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.