Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Pracovní činnosti
Práce se dřevem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Orientace v novém pracovním prostředí odborné učebny,dílny + vlastní výrobek
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 6. ročník Desetinná čísla Matematika 6. ročník Osová souměrnost Výchova k občanství 6. ročník Domov Fyzika 6. ročník Látka a těleso Fyzika 6. ročník Měření délky Fyzika 6. ročník Hustota Pracovní činnosti 6. ročník Práce s kovem Pracovní činnosti 6. ročník Práce s plastem |
Dějepis 6. ročník Pravěk |
Práce s kovem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Materiál kov a jeho odlišnosti, specifika oproti dřevu + práce s drátem(BRÝLE - výrobek z jednoho drátku)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 6. ročník Osová souměrnost Matematika 6. ročník Desetinná čísla Fyzika 6. ročník Hustota Fyzika 6. ročník Měření délky Fyzika 6. ročník Magnetické a elektrické vlastnosti látek Fyzika 6. ročník Látka a těleso Pracovní činnosti 6. ročník Práce s kovem |
Pracovní činnosti 6. ročník Práce s kovem Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem |
Práce s plastem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Vlastnosti plastu + výrobek dle vlastního výběru(OBOUVÁTKO, KLÍČENKA, KLEŠTĚ NA CUKR) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 6. ročník Osová souměrnost Fyzika 6. ročník Měření délky Fyzika 6. ročník Látka a těleso Pracovní činnosti 6. ročník Práce s plastem |
Pracovní činnosti 6. ročník Práce s plastem Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Vyhledává informace vhodné k řešení problému.
- 5. Samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích , které má k dispozici vyhledává informace a si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Poznává různé obory lidské činnosti; vysvětlí, v čem spočívá jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší, jaké mu jdou dobře, lépe než jiné.
- 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.