ŠVP platný od šk. rok 2023–2024, v. 17.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Matematika


Blanka Kalistová, 4+1  týdně, P
Desetinná čísla
Dotace učebního bloku:   22
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Provádí početní operace v oboru kladných racionálních čísel

• Desetinná čísla a desítková soustava
• Zobrazení destinných čísel na číselné ose
• Porovnávání desetinných čísel
• Zaokrouhlování desetinných čísel
• Desetinná čísla a operace s nimi
• Převody jednotek
• Zlomky (představa rozšiřování, krácení)
• Jednoduché slovní úlohy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Fyzika

6. ročník

Měření času

Fyzika

6. ročník

Měření hmotnosti tělesa

Fyzika

6. ročník

Měření objemu tělesa

Fyzika

6. ročník

Měření délky

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s kovem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce se dřevem

Dělitelnost přirozených čísel
Dotace učebního bloku:   20
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Modeluje a řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel

• Násobek, dělitel
• Znaky dělitelnosti
• Prvočíslo a číslo složené
• Nejmenší společný násobek
• Největší společný dělitel

Jednoduché rovnice
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Řeší jednoduché rovnice a slovní úlohy

• řešení jednoduchých rovnic
• Slovní úlohy

Úhel
Dotace učebního bloku:   20
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem
    - pracuje s úhly vedlejšími, vrcholovými, souhlasnými a střídavými
    - provádí aritmetické a geometrické operace s úhly

• Pojem úhlu
• Rýsování a přenášení úhlu
• Osa úhlu
• Měření velikosti úhlu
• Rozdělení úhlů dle velikosti
• Početní operace s úhly
• Vrcholové a vedlejší úhly
• Souhlasné a střídavé úhly


Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Zeměpis

6. ročník

Kartografie a geografické informace

čtverec a obdélník
Dotace učebního bloku:   20
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Načrtne a sestrojí čtverec a obdelník, provádí výpočty obsahu a obvodu

• Obsah a obvod čtverce a obdélníka (opakování)
• Převody jednotek obsahu
• Obsah složitějších obrazců

Osová souměrnost
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozezná shodné útvary a využívá osovou souměrnost

• Osová souměrnost
• Shodné útvary
• Osově souměrné útvary
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s plastem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce s kovem

Pracovní činnosti

6. ročník

Práce se dřevem

Trojúhelník
Dotace učebního bloku:   20
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Využívá při konstrukci trojúhelníku jeho vlastností

• Pojem trojúhelníka, druhy trojúhelníků
• Trojúhelníková nerovnost
• Úhly trojúhelníka
• Výška, těžnice, střední příčka, kružnice opsaná a vepsaná



 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Dějepis

6. ročník

Starověké Řecko a Řím

Krychle a kvádr
Dotace učebního bloku:   24
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Určuje a charakterizuje krychli a kvádr, provádí výpočty

• Krychle a kvádr
• Síť krychle a kvádru
• Povrch krychle a kvádru
• Převody jednotek objemu
• Objem krychle a kvádru

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Dějepis

6. ročník

Nejstarší starověké státy

Výtvarná výchova

6. ročník

Kresba

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
  • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
  • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.