Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
4. ročník
Výtvarná výchova
Příroda a její proměny
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
volný výtvarný projev doplńovaný pozorováním skutečnosti
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Základní podmínky života
Ekosystémy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Psychohygiena
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme Hudební výchova 4. ročník vokální činnosti Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 4. ročník pěstitelské činnosti |
Pracovní činnosti 4. ročník pěstitelské činnosti Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova |
Člověk
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
volný výtvarný projev doplňovaný pozorováním skutečnosti
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ
Lidské vztahy
Kulturní diference
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Kreativita
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
|
Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Vlastivěda 4. ročník lidé a čas |
Vlastivěda 4. ročník lidé a čas Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 4. ročník Oblečení |
Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
volný výtvarný projev doplňovaný pozorováním skutečnosti
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
Evropa a svět nás zajímá
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Kreativita
Psychohygiena
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme |
Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 4. ročník Moje škola |
Svět fantazie
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
volný výtvarný projev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Psychohygiena
|
Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Matematika 4. ročník Geometrie v rovině a prostoru |
Matematika 4. ročník Geometrie v rovině a prostoru Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně vstupuje do výuky, zajímá se o možnosti získání dalších poznatků.
- 5. Přijme pomoc při odstraňování chyb a jejich předcházení, respektuje i chyby ostatních.
- 5. Přizná chybu, pokud úkol nezvládne, dokáže se vyrovnat s negativní zpětnou vazbou.
- 5. Rozliší konečné cíle od dílčích, rozvrhne čas na potřebnou přípravu.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích, které má k dispozici, najde informace, které souvisejí s tématem, o němž s učitelem a spolužáky diskutují.
Informace, které sdělení rozšiřují, doplňují, hovoří o tomtéž jinými slovy apod.
- 5. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
- 5. Při popisu situací nebo vyprávění příběhu ze života postupuje chronologicky od začátku do konce, najde příčiny a následky dané situace a popíše je.
- 5. Přemýšlí o názorech druhých a respektuje, že mohou mít názory odlišné od jeho; přijme, když druhý nesouhlasí s jeho názorem (nezlobí se na něj pro jeho názor).
- 5. Hájí svůj názor na věc, zformuluje, proč je o věci přesvědčen.
Kompetence sociální a personální
- 5. Vyjádří svůj nesouhlas.
- 5. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), v případě potřeby je schopen kamarádovi pomoci.
- 5. Hodnotí objektivně sebe, ostatní i odvedenou práci. Navrhuje pod vedením učitele co příště udělat jinak.
- 5. Aktivně přijme svou roli ve skupině.
- 5. Oceňuje úspěchy druhých.
Kompetence občanské
- 5. vyslechne názor druhých až do konce, zdržuje se odsuzujících komentářů
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace,snaží se získat pomoc pro napadeného
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
Kompetence pracovní
- 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Pod vedením učitele dodržuje bezpečnostní pravidla při práci; pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
- 5. Pracuje úsporně (šetří materiál, elektrickou energii apod.).
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
- 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.