Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
4. ročník
Pracovní činnosti
práce s drobným materiálem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vlastnosti materiálu /přírodniny, modelovací hmota, papír a karton, textil, drát, fólie aj./ - pracovní pomůcky a nástroje - funkce a využití - jednoduché pracovní operace a postupy, organizace práce - lidové zvyky, tradice, řemesla |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Kooperace a kompetice
Komunikace
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
Kreativita
Mezilidské vztahy
|
Český jazyk a literatura 4. ročník jazyková výchova Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny |
Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Matematika 4. ročník Geometrie v rovině a prostoru Matematika 4. ročník Čísla a početní operace do 1 000 000 Vlastivěda 4. ročník lidé a čas Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova |
konstrukční činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stavebnice /plošné, prostorové, konstrukční/, sestavování modelů - práce s návodem, předlohou, jednoduchým náčrtem |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
Kreativita
|
Matematika 4. ročník Geometrie v rovině a prostoru Matematika 4. ročník Čísla a početní operace do 1 000 000 |
pěstitelské činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- základní podmínky pro pěstování rostlin, půda a její zpracování, výživa rostlin. osivo - pěstování rostlin ze semen v místnosti, na zahradě /okrasné rostliny, léčivky, koření, zelenina aj./ - pěstování pokojových rostlin |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Ekosystémy
Základní podmínky života
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
|
Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny |
Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody |
příprava pokrmů
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- jednoduchá úprava stolu, pravidla správného stolování - základní vybavení kuchyně - výběr, nákup a skladování potravin |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Rozvoj schopností poznávání
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Seberegulace a sebeorganizace
Kreativita
|
Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova |
Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 4. ročník Moje oblíbené jídlo a pití |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Vysvětlí a uvede příklady, jak poznatky a dovednosti využije v běžném životě.
- 5. Přijme pomoc při odstraňování chyb a jejich předcházení, respektuje i chyby ostatních.
- 5. Podílí se na vytváření kritérií úspěšné práce.
- 5. Přizná chybu, pokud úkol nezvládne, dokáže se vyrovnat s negativní zpětnou vazbou.
Kompetence komunikativní
- 5. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem; vysvětlí ostatním termín, který použil, v případě, že mu neporozuměli; dokončuje věty (např.: "Podal jsem mámě sikovky - to jsou ty kleště, jak se dají posouvat.").
Kompetence sociální a personální
- 5. Hodnotí objektivně sebe, ostatní i odvedenou práci. Navrhuje pod vedením učitele co příště udělat jinak.
Kompetence občanské
- 5. vyslechne názor druhých až do konce, zdržuje se odsuzujících komentářů
- 7.Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír; všímá si křivdy, používá různá vyjádření a postupy.
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Pod vedením učitele dodržuje bezpečnostní pravidla při práci; pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
- 5. Pracuje úsporně (šetří materiál, elektrickou energii apod.).
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
- 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.