Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
4. ročník
Matematika
Čísla a početní operace do 1 000 000
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Písemné sčítání a odčítání, písemné násobení jednociferným a dvojciferným činitelem, písemné dělení jednociferným dělitelem, dělení se zbytkem v oboru do 1 000
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Německý jazyk 8. ročník Moji přátelé Německý jazyk 9. ročník Můj domov Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 4. ročník lidé a čas Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 4. ročník konstrukční činnosti |
Závislosti, vztahy a práce s daty
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Jízdní řády
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Německý jazyk 8. ročník Moji přátelé Německý jazyk 9. ročník Můj domov Vlastivěda 4. ročník lidé a čas Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme |
Vlastivěda 4. ročník lidé a čas Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme |
Geometrie v rovině a prostoru
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Různoběžky, rovnoběžky, kolmice, průsečík
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Výtvarná výchova 4. ročník Svět fantazie Pracovní činnosti 4. ročník konstrukční činnosti Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem |
Výtvarná výchova 4. ročník Svět fantazie |
Nestandardní aplikační úlohy a problémy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
řešení netradičních slovních úloh
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Podílí se na vytváření podmínek pro učení, respektuje i potřeby spolužáků.
- 5. Přizná chybu, pokud úkol nezvládne, dokáže se vyrovnat s negativní zpětnou vazbou.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si ho podle svých schopností, zkušeností a řeší problém za pomoci učitele.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích, které má k dispozici, najde informace, které souvisejí s tématem, o němž s učitelem a spolužáky diskutují.
Informace, které sdělení rozšiřují, doplňují, hovoří o tomtéž jinými slovy apod.
- 5. K získávání a výměně informací využije různé informační a komunikační zdroje, v dané situaci použije informační a komunikační prostředek nebo technologii, které ovládá.
- 5. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem; vysvětlí ostatním termín, který použil, v případě, že mu neporozuměli; dokončuje věty (např.: "Podal jsem mámě sikovky - to jsou ty kleště, jak se dají posouvat.").
- 5. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
- 5. Rozlišuje, zda mluví se svým vrstevníkem (dítětem) nebo dospělým, se známým nebo neznámým člověkem a přizpůsobí tomu svou mluvu; když mluví před ostatními, sleduje jejich reakce a přizpůsobuje se jim.
- 5. Mluví nahlas a zřetelně, přímo k adresátům, "řeč těla" slouží sdělení.
- 5. Za pomoci starších osob nebo svých vrstevníků naváže v kolektivu nové kontakty a domluví se s osobami, které dosud neznal.
- 5. Když něčemu nerozumí, zeptá se, jak to mluvčí myslel.
- 5. Přemýšlí o názorech druhých a respektuje, že mohou mít názory odlišné od jeho; přijme, když druhý nesouhlasí s jeho názorem (nezlobí se na něj pro jeho názor).
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování.
- 5. Vyjádří svůj nesouhlas.
- 5. Dokáže se druhému omluvit.
- 5. Respektuje druhé, vyjádří svůj názor, reaguje na informace a nikoli na osobu.
- 5. Aktivně přijme svou roli ve skupině.
- 5. Oceňuje úspěchy druhých.
Kompetence občanské
- 5. vyslechne názor druhých až do konce, zdržuje se odsuzujících komentářů
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace,snaží se získat pomoc pro napadeného
- 7.Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír; všímá si křivdy, používá různá vyjádření a postupy.
Kompetence pracovní
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Pod vedením učitele dodržuje bezpečnostní pravidla při práci; pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.