ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Hudební výchova


Radka Kmochová, 1  týdně, P
vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zpívá na základě svých schopností intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase v dur. i moll. tóninách
  • orientuje se v notovém záznamu
  • provádí jednoduché hudební improvizace

pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti, hlasová hygiena
hudební rytmus
čtení not
seznámení s dvojhlasem - kánon, lidový dvojhlas
intonace v durových i mollových tóninách
jednoduché vokální improvizace

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Rozvoj schopností poznávání

Výtvarná výchova

4. ročník

Příroda a její proměny

Přírodověda

4. ročník

rozmanitost přírody

Vlastivěda

4. ročník

lidé a čas

Vlastivěda

4. ročník

místo, kde žijeme

instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • používá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře
  • provádí jednoduché hudební improvizace

hra na hudební nástroje
rytmizace
hudební improvizace
poznávání dalších hudebních nástrojů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • provádí jednoduché hudební improvizace
  • podle svých schopností vyjadřuje hudbu pohybem

vyjádření hudby pohybem
pohybová improvizace
jednoduché taneční kroky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Etnický původ

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • učí se poznávat hudební formy jednoduché písně či skladby
  • poznává některé hudební výrazové prostředky, upozorní na tempové a dynamické změny

kvality tónů
hudební výrazové prostředky
hudba vokální, instrumentální, vokálně instrumentální
hudební styly, žánry
poslech vybraných skladeb
hudební formy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Vnímání autora mediálních sdělení

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání