ŠVP platný od šk. rok 2023–2024, v. 17.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
9. ročník
Zeměpis
Radim Novotný,
1+1 týdně, P
Poloha ČRDotace učebního bloku:
2
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Poloha a rozloha ČR v evropském kontextu |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Německý jazyk 9. ročník Můj domov Výchova k občanství 9. ročník Země - náš domov |
Výchova k občanství 9. ročník Země - náš domov |
Přírodní poměry ČRDotace učebního bloku:
15
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Klima Charakterické tvary povrchu Fauna a flóra Ochrany přírody v ČR |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Přírodopis 9. ročník Půda |
Přírodopis 9. ročník Půda |
Socioekonomické poměry ČRDotace učebního bloku:
15
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Obyvatelstvo Sídelní systém Sektorová odvětví hospodářství a jejich význam pro ČR Hospodářství ČR v evropském a světovém kontextu Doprava a služby Oblasti cestovního ruchu Účast ČR v mezinárodních a nadnárodních organizacích
|
Kraje ČRDotace učebního bloku:
35
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Lokalizace a specifika krajů ČR |
Místní regionDotace učebního bloku:
5
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Charakteristika místního regionu a jeho vazby k jiným regionům |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Anglický jazyk 9. ročník Svět kolem nás Německý jazyk 9. ročník Můj domov Výchova k občanství 6. ročník Má vlast |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
Kompetence komunikativní
- 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
Kompetence občanské
- 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.