ŠVP platný od šk. rok 2023–2024, v. 17.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Zeměpis


Radim Novotný, 1+1  týdně, P
Poloha ČR
Dotace učebního bloku:   2
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zhodnotí polohu ČR v evropském a světovém kontextu

Poloha a rozloha ČR v evropském kontextu
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Německý jazyk

9. ročník

Můj domov

Výchova k občanství

9. ročník

Země - náš domov

Výchova k občanství

9. ročník

Země - náš domov

Přírodní poměry ČR
Dotace učebního bloku:   15
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Popíše přírodní poměry ČR

Klima

Charakterické tvary povrchu

Fauna a flóra

Ochrany přírody v ČR

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Přírodopis

9. ročník

Půda

Přírodopis

9. ročník

Půda

Socioekonomické poměry ČR
Dotace učebního bloku:   15
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Posoudí socioekonomický potenciál ČR v evropském a světovém kotextu
  • Uvádí příklady zapojení ČR do mezinárodních organizací

Obyvatelstvo

Sídelní systém

Sektorová odvětví hospodářství a jejich význam pro ČR

Hospodářství ČR v evropském a světovém kontextu

Doprava a služby

Oblasti cestovního ruchu

Účast ČR v mezinárodních a nadnárodních organizacích



 

Kraje ČR
Dotace učebního bloku:   35
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Lokalizuje kraje ČR a uvede jejich specifika

Lokalizace a specifika krajů ČR

Místní region
Dotace učebního bloku:   5
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Vymezí místní region
  • Zhodnotí přírodní, hospodářské a kulturní poměry místního regionu

Charakteristika místního regionu a jeho vazby k jiným regionům

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Anglický jazyk

9. ročník

Svět kolem nás

Německý jazyk

9. ročník

Můj domov

Výchova k občanství

6. ročník

Má vlast

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
Kompetence komunikativní
  • 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
Kompetence občanské
  • 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.