ŠVP platný od šk. rok 2023–2024, v. 17.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Informatika


Josef Lombart, 1+1  týdně, P
Seznam se bezpečně
Dotace učebního bloku:   4
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • diskutuje o digitální stopě
  • diskutuje o bezpečnosti na sociálních sítích
  • pracuje IS školy

Desatero pro žáky a pro rodiče
Informační systémy školy

Seznam se bezpečně

Komentář

Přihlášení do IS školy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova k občanství

6. ročník

Život ve škole

Programovací projekty
Dotace učebního bloku:   14
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • využívá účelně vhodných aplikací pro zpracování a prezentaci vlastních prací
  • pracuje v blokově orientovaném jazyce
  • sestaví program a ověří jeho správnost
  • sestaví program a odstraní chyby
  • optimalizuje a zobecňuje
  • popíše funkcionalitu
  • provede analýzu problému

Programovací projekt a jeho realizace
- analýza
- popis programu
- tvorba hry, hudby
- testování
- manuál

Digitální technologie kolem nás
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pojmenuje části pocítače a zná jejich význam
  • rozumí pojmům SW a HW
  • pracuje s pojmem operační systém
  • zná základní služby internetu
  • diskutuje o pricipu počítačových sítí
  • diskutuje o digitální stopě
  • diskutuje o nových technologiích
  • diskutuje o bezpečnosti na sociálních sítích

Software
- operační systémy
- formáty souborů
- archivace a komprese
- nové technologie (VR, UI, ...)

Sítě
- typy sítí
- web
- cloud

Bezpečnost
- bezpečností rizika
- zabezpečení zařízení

Digitální stopa

Sociální sítě

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Mediální výchova

9. ročník

Různé zdroje informací

Práce s textem a daty
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • ovládá práci s textovými, grafickými a tabulkovými editory
  • uplatňuje základní estetická a typografická pravidla pro práci s textem a obrazem
  • pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví
  • používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji
  • využívá účelně vhodných aplikací pro zpracování a prezentaci vlastních prací

Uživatelské aplikace pro zpracování a prezentaci vlastních prací

Komentář

Příprava na absolventskou práci

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

9. ročník

Komunikační a slohová výchova

Pracovní činnosti

9. ročník

Základy elektroniky

Český jazyk a literatura

9. ročník

Jazyková výchova

Mediální výchova

9. ročník

Různé zdroje informací

Mediální výchova

9. ročník

Manipulace

Výtvarná výchova

9. ročník

Dějiny výtvarného umění

Základy 3D tisku
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • modeluje jednoduchá 3D tělesa

3D modelování