Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
9. ročník
Přírodopis
Nerosty a horninyDotace učebního bloku:
20
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vznik, vlastnosti, kvalitativní třídění, praktický význam a využití vybraných nerostů a hornin
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 9. ročník Příroda a její proměny Zeměpis 6. ročník Přírodní složky Země |
Geologické dějeDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vnější a vnitřní geologické děje, jejich příčiny a důsledky |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 9. ročník Příroda a její proměny |
PůdaDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- složení, vlastnosti a význam půdy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Zeměpis 9. ročník Přírodní poměry ČR |
Zeměpis 6. ročník Přírodní složky Země Zeměpis 9. ročník Přírodní poměry ČR |
Anatomie a fyziologie člověkaDotace učebního bloku:
18
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stavba a funkce jednotlivých částí lidského těla, orgány, orgánové soustavy (smyslová, endokrinní, nervová, rozmnožovací) |
Fylogeneze a ontogeneze člověkaDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vznik a vývin člověka od početí ke stáří |
GenetikaDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- dědičnost a proměnlivost organismů |
Podnebí a počasí ve vztahu k životuDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- význam vody a teploty pro život - ochrana a využití přírodních zdrojů - vlivy klimatických změn |
Mimořádné události způsobené přírodními vlivyDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- příčiny vzniku mimořádných přírodních událostí v ČR i ve světě - nejčastější mimořádné přírodní události v ČR a ochrana před nimi |
Biologická olympiáda
Kategorie 8. - 9. ročník Školní kolo, okresní kolo a krajské kolo biologické olympiády pro zájemce. Adresa: www.biologickaolympiada.cz Školní kolo - poznávačka a test Okresní kolo - vstupní úkol, laboratorní úkol a teorie Krajské kolo - laboratorní úkol a teorie
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
- 9. Ovlivňuje postup výuky a učení tak, aby pro něj byly přínosné, aktivně žádá objasnění problému, zajímá se o alternativní zdroje informací.
- 9. Vysvětlí smysl toho, proč si osvojuje a zpracovává různé druhy poznatků a dovedností a jak by se daly využít v dalším studiu i v bůžném životě.
- 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
Kompetence komunikativní
- 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence sociální a personální
- 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
- 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
Kompetence pracovní
- 9. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol (podle zadání a předem stanovených kritérií); sám nebo ve spolupráci se spolužáky zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
Žák sám vyhodnotí svůj plakát, který vytvořil, podle kritérií, ve kterých je přesně popsáno, jaké kvality má plakát a) nejlepší, b) přijatelný, c) nepřijatelný. Na základě vlastního hodnocení dle kritérií zjistí také to, co by mohl konkrétně udělat pro to, aby jeho plakát naplňoval kritéria pro nejlepší plakát.