Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
4. ročník
Přírodověda
rozmanitost přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
látky a jejich vlastnosti - třídění látek, změny látek a skupenství, vlastnosti, porovnávání, měření veličin s praktickým užíváním základních jednotek nerosta a horniny, půda - vznik půdy a její význam, nškteré významné horniny a nerosty voda a vzduch - výskyt, vlastnosti a formy vody, oběh vody v přírodě, vlastnosti, složení, proudění vzdduchu, význam pro život životní podmínky - rozmanitost podmínek života na Zemi, význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva,a,živočišstva na Zemi, podneí a počasí |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 4. ročník Zvířata Německý jazyk 8. ročník Počítač Německý jazyk 8. ročník Moje koníčky Hudební výchova 4. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 4. ročník pěstitelské činnosti |
Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 4. ročník pěstitelské činnosti Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem Matematika 4. ročník Čísla a početní operace do 1 000 000 Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 4. ročník Zvířata |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
- 5. Chápe základní zákony a společenské normy.
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.