ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 15.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Výtvarná výchova


Václav Švadlena, 2  týdně, P
Kresba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Užívá vizuálně obrazných vyjádření k zaznamenání podnětů z představ a fantazie.
  • K tvorbě užívá některé z metod současného výtvarného umění - počítačová grafika,fotografie…
  • Užívá vizuálně obrazného vyjádření k zaznamenání sebe samého a k zachycení vztahu ke konkrétní osobě.
  • Vybírá,vytváří širokou škálu vizuálně obrazných vyjádření na základě vlastního pozorování a vnímání.Variuje různé vlastnosti prvků pro získání osobitých výsledků.
  • Využívá dekorativních postupů - rozvoj estetického cítění.
  • Uspořádává prvky do prostoru.

 

Perokresba, šrafura
Studie - linie, tvar, objem a jejich rozvržení v ploše, prostoru, kontrast, podobnost
Spirála, elipsa, řazení, prolínání

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Matematika

6. ročník

Krychle a kvádr

Tělesná výchova

6. ročník

Atletika

Malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Upevnění techniky, velký formát
    Teplé a studené barvy, barvy překrývané
    Zvětšování, zmenšování - detail, celek
    Subjektivní vyjádření fantastických představ
    Dekorativní členění plochy - barva, tvar, linie

    Kombinované techniky
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:


      Subjektivně výtvarné vyjádření reality
      Plastická tvorba - papír, plast, textil
      Tematické práce - Vánoce, Velikonoce

      Grafika
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        Frotáž

        Klíčové kompetence

        Kompetence k učení
        • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
        • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
        • 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
        • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
        Kompetence sociální a personální
        • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
        • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
        Kompetence občanské
        • 5. Respektuje pravidla ochrany ŽP (třídí odpady, šetří el. energií, vodou,...).