ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 15.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Rodina
Dotace učebního bloku:   36
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se v abecedním slovníku v učebnici a dokáže vyhledat slovo v základním tvaru
  • rozumí jednoduchým pokynům učitele při práci ve třídě a umí na ně reagovat

Procvičení a rozšíření slovní zásoby k tématickým okruhům - rodina (názvy členů rodiny, popis vzhledu), domov a koníčky


 

Práce se slovníkem, spelling
Základní konverzační fráze - poskytování osobních informací
Plurály
Základní číslovky 0 - 100
Členy a/an
Přivlastňování
fráze There is/are pro jednoduchý popis
Zájmena osobní, přivlastňovací
Sloveso být a mít
 

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova k občanství

6. ročník

Rodina

Český jazyk a literatura

6. ročník

Komunikační a slohová výchova

Můj svět
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • dokáže ústně představit sebe, svou rodinu, koníčky a mluví o běžných situacích týkajících se školy
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům v učebnici, vyhledá v nich požadované informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty

Rozšíření a procvičení slovní zásoby k tematickým okruhům - škola (popis školy, školního rozvrhu), volný čas, sport, domácí mazlíčci

Sloveso have got

Reálie VB - školní systém ve VB

Můj den
Dotace učebního bloku:   30
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • dokáže ústně představit sebe, svou rodinu, koníčky a mluví o běžných situacích týkajících se školy
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům v učebnici, vyhledá v nich požadované informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty

Rozvíjíme slovní zásobu týkající se domova, rodiny, školy a volnočasových aktivit

Kolik je hodin? - určování času
Přítomný čas prostý
Časové předložky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

6. ročník

Komunikační a slohová výchova

Výchova k občanství

6. ročník

Život ve škole

Český jazyk a literatura

6. ročník

Komunikační a slohová výchova

Místo,kde žiji
Dotace učebního bloku:   42
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí krátkým a jednoduchým textům v učebnici, vyhledá v nich požadované informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty

Procvičujeme a rozšiřujeme si slovní zásobu k tematickým okruhům - dům, byt (názvy místností, druh nábytku), místa a budovy ve městě


Vazba There is/There are
Předložky místa
Popis města a základní instrukce k určení směru
Modální slovesa can/can´t

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

6. ročník

Komunikační a slohová výchova

Český jazyk a literatura

6. ročník

Jazyková výchova

Český jazyk a literatura

6. ročník

Komunikační a slohová výchova

Lidé
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům v učebnici, vyhledá v nich požadované informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty

Procvičujeme slovní zásobu týkající se popisu vzhledu člověka, názvy oblečení, učíme se základní fráze při nakupování

Přítomný čas průběhový a jeho kombinace s prostým
Užitečné fráze využitelné při nakupování - rozhovory v obchodě

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
  • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.