Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Pracovní činnosti
Práce se dřevem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Orientace v novém pracovním prostředí odborné učebny,dílny + vlastní výrobek
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 6. ročník Osová souměrnost Matematika 6. ročník Desetinná čísla Výchova k občanství 6. ročník Domov Fyzika 6. ročník Látka a těleso Fyzika 6. ročník Měření délky Fyzika 6. ročník Hustota Zeměpis 6. ročník Planeta Země Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem Pracovní činnosti 6. ročník Práce s kovem Pracovní činnosti 6. ročník Práce s plastem |
Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem Dějepis 6. ročník Pravěk |
Práce s kovem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Materiál kov a jeho odlišnosti, specifika oproti dřevu + práce s drátem(BRÝLE - výrobek z jednoho drátku)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 6. ročník Osová souměrnost Matematika 6. ročník Desetinná čísla Fyzika 6. ročník Hustota Fyzika 6. ročník Měření délky Fyzika 6. ročník Magnetické vlastnosti látek Fyzika 6. ročník Elektrické vlastnosti látek Fyzika 6. ročník Látka a těleso Pracovní činnosti 6. ročník Práce s kovem |
Pracovní činnosti 6. ročník Práce s kovem Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem |
Práce s plastem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Vlastnosti plastu + výrobek dle vlastního výběru(OBOUVÁTKO, KLÍČENKA, KLEŠTĚ NA CUKR) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 6. ročník Osová souměrnost Fyzika 6. ročník Měření délky Fyzika 6. ročník Látka a těleso Pracovní činnosti 6. ročník Práce s plastem |
Pracovní činnosti 6. ročník Práce s plastem Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Vyhledává informace vhodné k řešení problému.
- 5. Samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích , které má k dispozici vyhledává informace a si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Poznává různé obory lidské činnosti; vysvětlí, v čem spočívá jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší, jaké mu jdou dobře, lépe než jiné.
- 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.