Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Výchova k občanství
Rok v jeho proměnách
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rok v jeho proměnách a slavnostech - cyklus přírody Životní časová přímka
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohová výchova Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova Informatika 6. ročník Internet a e-mailová komunikace Dějepis 6. ročník Úvod do učiva dějepisu Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Zeměpis 6. ročník Planeta Země |
Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohová výchova |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
skupinová práce pracovní listy - vánoční a velikonoční zvyky |
Rodina
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Postavení jedince v rodině, role jednotlivých členů |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Rodina Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 6. ročník Rodina |
|||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
projektové vyučování Rodina - svatební obřad |
Domov
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Domov - pojem domov, prostředí domova Státní správa a obecní samospráva zastupitelstvo, rada
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Pracovní činnosti 6. ročník Práce se dřevem Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohová výchova |
|||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
krátkodobé projekty
|
Život ve škole
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Škola - základ života Řídíme se pravidly: pravidla hry, šk. řád, vyhlášky, zákony, Ústava ČR Systém vzdělání Umění se učit - plánování, soustředění, pracovní metody, odpočinek - volný čas Etika a komunikace |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Můj den Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 6. ročník Můj den Informatika 6. ročník Bezpečnost na internetu a v síti Informatika 7. ročník Bezpečnost na internetu a v síti Informatika 9. ročník Seznam se bezpečně Informatika 8. ročník Bezpečnost na internetu a v síti |
Má vlast
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Život v regionech Jazyk - komunikační prostředek Státní symboly, symboly české státnosti, národní symboly Státní svátky a významné dny, významné osobnosti naší historie - mezníky našich dějin, významné památky a osobnosti, naši prezidenti ČR - demokratický právní stát, tři druhy státní moci Praha - hlavní město |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
exkurze návštěva výstav k výročím (státní svátky, významné dny, významné osobnosti) krátkodobé projekty
|
skupinová práce
pro skupinovou výuku je charakteristická spolupráce žáků při řešení úlohy, problému; kooperativní výuka
metoda, která je založena na kooperaci (spolupráci) žáků mezi sebou při řešení různě náročných úloh a problémů, ale |
Lidská práva
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rovnost v lidské důstojnosti, humanita Lidská práva - práva dětí Práva a povinnosti Řešení konfliktů |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
krátkodobé projekty Umíš svědčit - beseda s praktickou ukázkou |
1. pomoc
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zásady 1. pomoci - zástava dýchání, masáž srdce, krvácení, obvazové techniky Složky obrany státu - Armáda ČR, dobrovolné zálohy a mezinárodní působení AČR jako součásti NATO Ochrana státu v mimořádných situací - složky IZS |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
skupinová práce pracktické ukázky |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje pravidla ochrany ŽP (třídí odpady, šetří el. energií, vodou,...).