ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 15.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Český jazyk a literatura


Hana Kozáková, 4+1  týdně, P
Komunikační a slohová výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • KSV:popíše školní a domácí prostředí, okolí školy a svého bydliště

Vypravování, reprodukce - přímá řeč

Popis - věc, místnost, pracovní postup, popis osoby (p. vnější)

Zpráva a oznámení

Objednávka , inzerát

Práce s textem - výpisky z textu

Vyplňování tiskopisů

Dopis 
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Anglický jazyk

6. ročník

Místo,kde žiji

Anglický jazyk

6. ročník

Můj den

Anglický jazyk

6. ročník

Rodina

Výchova k občanství

6. ročník

Rodina

Výchova k občanství

6. ročník

Život ve škole

Výchova k občanství

6. ročník

Domov

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

Konverzace v anglickém jazyce

6. ročník

Místo,kde žiji

Konverzace v anglickém jazyce

6. ročník

Můj den

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Dopis

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

Anglický jazyk

6. ročník

Místo,kde žiji

Anglický jazyk

6. ročník

Můj den

Jazyková výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • JVpracuje s jazykovými příručkami (i na internetu)

Stavba slova a slovotvorný pravopis

Tvarosloví (ohebné sl. druhy) - 1, 2, 3, 4 - druhy, skloňování, pravopis 
                                                  5 - os., č., zp., čas, pravopis

Věta jednoduchá:  větné členy: ZVČ - typy PS, druhy  PO + shoda
                                                  RVČ - předmět Pt, příslovečné určení PU,  přívlastek Pk (sh., nesh.)

Věta jednoduchá a souvětí (rozeznat)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Anglický jazyk

6. ročník

Místo,kde žiji

Výchova k občanství

6. ročník

Domov

Dějepis

6. ročník

Starověké Řecko a Řím

Dějepis

6. ročník

Pravěk

Dějepis

6. ročník

Nejstarší starověké státy

Dějepis

6. ročník

Úvod do učiva dějepisu

Informatika

6. ročník

Internet a e-mailová komunikace

MetodyPostupyFormy práce

výukové programy a testy na PC

výukové programy a internet

Literární výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Názvosloví  -  literární druhy: epika, lyrika, drama

    Epické žánry - pohádka, bajka, pověst, báje + žánry lidové slovesnosti

    Poezie - sloka, verš, rým, druhy rýmů

    Komentář

    Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících

     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Dějepis

    6. ročník

    Starověké Řecko a Řím

    Výchova k občanství

    6. ročník

    Rok v jeho proměnách

    MetodyPostupyFormy práce

    krátkodobé projekty

    skupinová práce

    pracovní listy
    s využitím pomůcek, pracovních listů, odborné literatury, počítačových a výukových programů a internetu

    Dílna čtení
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      Práce s vlastními knihami

      Komentář

      Vytváření čtenářského portfolia

      Recitace

      třídní kola v 6. a 7. roč. (v 8. a 9. roč. po domluvě)

      OČJ

      školní kolo pro žáky 8. - 9. ročníku realizováno do konce kalendářního roku

      Próza a poezie

      pro zájemce do 15 let odeslat do konce kalendářního roku

      Soutěž v psaní dopisů

      pro zájemce do 15 let odeslat do konce února

      Klíčové kompetence

      Kompetence k učení
      • 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
      Kompetence komunikativní
      • 5. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou.
      Kompetence sociální a personální
      • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
      • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
      Kompetence občanské
      • 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.