Učební osnovy
5. ročník
Anglický jazyk
Renata Prokopová,
3 týdně, P
Nakupování
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
|
Slovní zásoba
- ceny
- nákupní fráze
- jména obchodů
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura
5. ročník
komunikační a slohová výchova
|
Matematika
5. ročník
Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel
|
Narozeniny
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
|
Slovní zásoba
- jména měsíců
- narozeninová oslava
Gramatika
- číslovky řadové
- datum
- minulý čas slovesa to be
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Hudební výchova
5. ročník
vokální činnosti
| |
Prázdniny
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
- vyplní osobní údaje do formuláře
|
Slovní zásoba
- prázdninové aktivity
- země, národnosti, kontinenty
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Vlastivěda
5. ročník
místo, kde žijeme
| |
Zvířata
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
|
Slovní zásoba
- zvířata na farmě a v zoo
- místa, kde žijí
Gramatika.
- minulý čas slovesa to have
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Přírodověda
5. ročník
rozmanitost přírody
Vlastivěda
5. ročník
místo, kde žijeme
| |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Podílí se na vytváření podmínek pro učení, respektuje i potřeby spolužáků.
- 5. Aktivně vstupuje do výuky, zajímá se o možnosti získání dalších poznatků.
- 5. Vysvětlí a uvede příklady, jak poznatky a dovednosti využije v běžném životě.
- 5. Podílí se na vytváření kritérií úspěšné práce.
- 5. Přizná chybu, pokud úkol nezvládne, dokáže se vyrovnat s negativní zpětnou vazbou.
- 5. Rozliší konečné cíle od dílčích, rozvrhne čas na potřebnou přípravu.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence komunikativní
- 5. Přihlásí se o slovo, řídí se pravidly diskuse, která si se skupinou dohodl, v diskusi mluví tak, aby mu ostatní rozuměli.
Kompetence sociální a personální
- 5. Hodnotí objektivně sebe, ostatní i odvedenou práci. Navrhuje pod vedením učitele co příště udělat jinak.
- 5. Vybere si z nabídky takový úkol, který dokáže splnit.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.