Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
3. ročník
Výtvarná výchova
Příroda a její proměny
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
výtvarné vyjádření skutečnosti, zážitku
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Základní podmínky života
Ekosystémy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Kreativita
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Prvouka 3. ročník Místo, kde žijeme Prvouka 3. ročník Rozmanitost přírody Hudební výchova 3. ročník vokální činnosti |
Prvouka 3. ročník Rozmanitost přírody Prvouka 3. ročník Místo, kde žijeme Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Informatika 3. ročník základy práce s textem a grafikou |
Člověk
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
výtvarné vyjádření skutečnosti, zážitku
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ
Lidské vztahy
Kulturní diference
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Psychohygiena
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Prvouka 3. ročník Člověk a jeho zdraví Prvouka 3. ročník Lidé kolem nás |
Prvouka 3. ročník Lidé kolem nás Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Informatika 3. ročník základy práce s textem a grafikou |
Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
výtvarné vyjádření skutečnosti, zážitku
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
Kulturní diference
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Mezilidské vztahy
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Prvouka 3. ročník Lidé kolem nás Prvouka 3. ročník Lidé a čas Prvouka 3. ročník Místo, kde žijeme Hudební výchova 3. ročník poslechové činnosti |
Matematika 3. ročník Geometrie v rovině a prostoru Prvouka 3. ročník Lidé kolem nás Prvouka 3. ročník Člověk a jeho zdraví Prvouka 3. ročník Lidé a čas Prvouka 3. ročník Místo, kde žijeme Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 3. ročník Moje rodina Informatika 3. ročník základy práce s textem a grafikou |
Svět fantazie
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
barvy základní a odvozené
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Matematika 3. ročník Geometrie v rovině a prostoru Hudební výchova 3. ročník poslechové činnosti |
Matematika 3. ročník Geometrie v rovině a prostoru Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
- 3. Dodržuje zavedený režim třídy při učení, rozvrhne si práci a odpočinek.
- 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
- 3. S pomocí uplatňuje získané informace v životě (přečte text, spočítá cenu nákupu…).
- 3. Vyhledá pomoc, pokud ji potřebuje, učí se pracovat s chybou.
- 3. Při vypracování úkolu dodržuje předem daná kriteria (úprava, rozsah, správnost…).
- 3. Jednoduše popíše, jak pracoval na svém úkolu, hodnotí postup i výsledek své práce
- 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
- 3. Pracuje s předanou informací, vyhledává doplňující informace v jednom zdroji (např. encyklopedie).
Kompetence k řešení problémů
- 3. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si ho za pomoci učitele.
- 3. Vyhledá potřebné informace v jednom zdroji.
- 3. Z nabídnutých možností volí vhodné způsoby řešení.
- 3. Pod vedením učitele v rámci svých možností vyzkouší zvolené řešení ve skutečnosti.
- 3. Posoudí s pomocí učitele, zda jeho výsledné řešení dává smysl.
Kompetence komunikativní
- 3. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem.
- 3. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
Kompetence sociální a personální
- 3. Požádá o to, co potřebuje.
- 3. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.)
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
- 3. Nabízí svou pomoc v případě potřeby - ochotně vyhoví při žádosti o pomoc.
- 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
- 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
- 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
- 3. Vytváří si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (třída, škola, město).
- 3. Zúčastňuje se akcí pořádaných školou
Kompetence pracovní
- 3. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu, učí se efektivně využít čas.
Žáci sestaví fenologický kalendář s pomocí učitele, s pomocí učitele se podílejí na plnění úkolu -"zabezpečení prodeje výrobků na vánočním jarmarku" (rozdělení rolí - kdo bude vyrábět, nabízet, prodávat...); navrhnou plán činností v den vánočního jarmarku.
- 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
- 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
- 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.
- 3. Snaží se šetřit životní prostředí (šetří materiál, energii…).
- 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.
- 3. Snaží se najít příčiny úspěchu a neúspěchu.
- 3. Seznamuje se s různými povoláními, zná jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší.
- 3. Je ochoten podělit se o své nápady popř. je realizovat v kolektivu.