ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

3. ročník


Anglický jazyk


Renata Prokopová, 3  týdně, P
Úvod do učiva
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele,které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na správně na ně reaguje na ně verbálně i neverbálně

Slovní zásoba

- základní fráze - pozdravy, pokyny
- barvy
- čísla 1 - 10
- abeceda

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

3. ročník

Čísla a početní operace do 1 000

Moje třída
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele,které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na správně na ně reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu

Slovní zásoba

- číslovky 11 – 20
- předměty ve třídě


Gramatika

- to be (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Rozvoj schopností poznávání

Moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele,které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na správně na ně reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu

Slovní zásoba

- základní přídavná jména
- místo, kde žiji
- můj pokoj
- hračky, nábytek

Gramatika

- osobní a přivlastňovací zájmena
- číslovky 21 - 100

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Výtvarná výchova

3. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Já a moji přátelé
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného textu, který je pronášen pomalu, zřetelně a s pečlivou výslovností, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • píše slova a krátké věty na základě textové a vizuální předlohy
  • přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení

Slovní zásoba

- části tváře
- tělo

Gramatika

- to have got (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Sebepoznání a sebepojetí

Můj domácí mazlíček
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal

Slovní zásoba

- zvířata

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Rozvoj schopností poznávání

Český jazyk a literatura

3. ročník

komunikační a slohová výchova

Přírodověda

4. ročník

rozmanitost přírody

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
  • 3. Dodržuje zavedený režim třídy při učení, rozvrhne si práci a odpočinek.
  • 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
  • 3. S pomocí uplatňuje získané informace v životě (přečte text, spočítá cenu nákupu…).
  • 3. Vyhledá pomoc, pokud ji potřebuje, učí se pracovat s chybou.
  • 3. Při vypracování úkolu dodržuje předem daná kriteria (úprava, rozsah, správnost…).
  • 3. Jednoduše popíše, jak pracoval na svém úkolu, hodnotí postup i výsledek své práce
  • 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
  • 3. Pracuje s předanou informací, vyhledává doplňující informace v jednom zdroji (např. encyklopedie).
Kompetence k řešení problémů
  • 3. Vyhledá potřebné informace v jednom zdroji.
Kompetence komunikativní
  • 3. Přihlásí se o slovo, řídí se pravidly diskuse, která si se skupinou dohodl.
Kompetence sociální a personální
  • 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
  • 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
  • 3. Nabízí svou pomoc v případě potřeby - ochotně vyhoví při žádosti o pomoc.
  • 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
  • 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
Kompetence pracovní
  • 3. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu, učí se efektivně využít čas.

    Žáci sestaví fenologický kalendář s pomocí učitele, s pomocí učitele se podílejí na plnění úkolu -"zabezpečení prodeje výrobků na vánočním jarmarku" (rozdělení rolí - kdo bude vyrábět, nabízet, prodávat...); navrhnou plán činností v den vánočního jarmarku.

  • 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.
  • 3. Snaží se najít příčiny úspěchu a neúspěchu.