Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
3. ročník
Pracovní činnosti
práce s drobným materiálem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vlastnosti materiálu /přírodniny, modelovací hmota, papír a karton, textil, drát, fólie aj./ - pracovní pomůcky a nástroje - funkce a využití - jednoduché pracovní operace a postupy, organizace práce |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Kooperace a kompetice
Komunikace
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
Kreativita
Mezilidské vztahy
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Prvouka 3. ročník Rozmanitost přírody |
Matematika 3. ročník Geometrie v rovině a prostoru Matematika 3. ročník Čísla a početní operace do 1 000 Prvouka 3. ročník Rozmanitost přírody Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník jazyková výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova |
konstrukční činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stavebnice /plošné, prostorové, konstrukční/, sestavování modelů |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
Kreativita
|
Matematika 3. ročník Geometrie v rovině a prostoru Matematika 3. ročník Čísla a početní operace do 1 000 |
pěstitelské činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- základní podmínky pro pěstování rostlin, půda a její zpracování, výživa rostlin. osivo - pěstování rostlin ze semen v místnosti, na zahradě /okrasné rostliny, léčivky, koření, zelenina aj./ - pěstování pokojových rostlin |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Ekosystémy
Základní podmínky života
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
|
Prvouka 3. ročník Rozmanitost přírody |
příprava pokrmů
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- jednoduchá úprava stolu, pravidla správného stolování - základní vybavení kuchyně |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Prvouka 3. ročník Člověk a jeho zdraví |
Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Dodržuje zavedený režim třídy při učení, rozvrhne si práci a odpočinek.
- 3. Jednoduše popíše, jak pracoval na svém úkolu, hodnotí postup i výsledek své práce
- 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence komunikativní
- 3. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem.
Kompetence sociální a personální
- 3. Požádá o to, co potřebuje.
- 3. Nabízí svou pomoc v případě potřeby - ochotně vyhoví při žádosti o pomoc.
- 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
- 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
- 3. Vytváří si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (třída, škola, město).
Kompetence pracovní
- 3. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu, učí se efektivně využít čas.
Žáci sestaví fenologický kalendář s pomocí učitele, s pomocí učitele se podílejí na plnění úkolu -"zabezpečení prodeje výrobků na vánočním jarmarku" (rozdělení rolí - kdo bude vyrábět, nabízet, prodávat...); navrhnou plán činností v den vánočního jarmarku.
- 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
- 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
- 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.
- 3. Snaží se šetřit životní prostředí (šetří materiál, energii…).
- 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.
- 3. Snaží se najít příčiny úspěchu a neúspěchu.
- 3. Je ochoten podělit se o své nápady popř. je realizovat v kolektivu.