Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
3. ročník
Matematika
Čísla a početní operace do 1 000
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Sčítání a odčítání dvojciferných čísel do 100 |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Anglický jazyk 3. ročník Úvod do učiva Německý jazyk 8. ročník Uvedení Prvouka 3. ročník Lidé a čas Prvouka 3. ročník Lidé kolem nás Pracovní činnosti 3. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 3. ročník konstrukční činnosti |
Závislosti, vztahy a práce s daty
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Měření času, převody jednotek (míry, hmotnosti, času a objemu)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Prvouka 3. ročník Lidé kolem nás Prvouka 3. ročník Lidé a čas Prvouka 3. ročník Místo, kde žijeme |
Prvouka 3. ročník Rozmanitost přírody Prvouka 3. ročník Lidé a čas Informatika 3. ročník základy práce s textem a grafikou |
Geometrie v rovině a prostoru
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Kružnice, obdélník, trojúhelník, kruh, čtyřúhelník, mnohoúhelník, čtverec
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Prvouka 3. ročník Lidé kolem nás Prvouka 3. ročník Místo, kde žijeme Výtvarná výchova 3. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 3. ročník Svět, ve kterém žijeme Pracovní činnosti 3. ročník konstrukční činnosti Pracovní činnosti 3. ročník práce s drobným materiálem |
Výtvarná výchova 3. ročník Svět fantazie Informatika 3. ročník základy práce s textem a grafikou |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Dodržuje zavedený režim třídy při učení, rozvrhne si práci a odpočinek.
- 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
- 3. S pomocí uplatňuje získané informace v životě (přečte text, spočítá cenu nákupu…).
- 3. Vyhledá pomoc, pokud ji potřebuje, učí se pracovat s chybou.
- 3. Při vypracování úkolu dodržuje předem daná kriteria (úprava, rozsah, správnost…).
- 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
- 3. Pracuje s předanou informací, vyhledává doplňující informace v jednom zdroji (např. encyklopedie).
Kompetence k řešení problémů
- 3. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si ho za pomoci učitele.
- 3. Vyhledá potřebné informace v jednom zdroji.
- 3. Z nabídnutých možností volí vhodné způsoby řešení.
- 3. Pod vedením učitele v rámci svých možností vyzkouší zvolené řešení ve skutečnosti.
- 3. Posoudí s pomocí učitele, zda jeho výsledné řešení dává smysl.
Kompetence komunikativní
- 3. Porovná různá tvrzení.
- 3. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem.
- 3. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
- 3. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou, od začátku do konce.
- 3. Mluví nahlas a zřetelně, přímo k adresátům, "řeč těla" slouží sdělení.
- 3. Vyslechne druhého, aniž by ho zbytečně přerušoval; udržuje s mluvčím oční kontakt.
- 3. Za pomoci starších osob nebo svých vrstevníků naváže v kolektivu nové kontakty a domluví se s osobami, které dosud neznal.
- 3. Když něčemu nerozumí, zeptá se, jak to mluvčí myslel.
- 3. Když s druhým nesouhlasí, řekne mu to tak, aby ho neurazil.
- 3. Přihlásí se o slovo, řídí se pravidly diskuse, která si se skupinou dohodl.
- 3. Přemýšlí o názorech druhých a respektuje, že mohou mít názory odlišné od jeho; přijme, když druhý nesouhlasí s jeho názorem (nezlobí se na něj pro jeho názor).
- 3. Hájí svůj názor na věc.
- 3. Pokud je pro něj nějaká komunikace nepříjemná, vyhledá pomoc u staršího spolužáka nebo u dospělého.
Kompetence sociální a personální
- 3. Rozliší základní mravní hodnoty (pravdomluvnost, čestnost, snaha, píle).
- 3. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.)
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
- 3. Nabízí svou pomoc v případě potřeby - ochotně vyhoví při žádosti o pomoc.
- 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
- 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
Kompetence pracovní
- 3. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu, učí se efektivně využít čas.
Žáci sestaví fenologický kalendář s pomocí učitele, s pomocí učitele se podílejí na plnění úkolu -"zabezpečení prodeje výrobků na vánočním jarmarku" (rozdělení rolí - kdo bude vyrábět, nabízet, prodávat...); navrhnou plán činností v den vánočního jarmarku.
- 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
- 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
- 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.
- 3. Snaží se najít příčiny úspěchu a neúspěchu.
- 3. Je ochoten podělit se o své nápady popř. je realizovat v kolektivu.