Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
3. ročník
Prvouka
Místo, kde žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Naše škola, Dopravní prostředky, značky
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Výtvarná výchova 3. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 3. ročník Příroda a její proměny |
Výtvarná výchova 3. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 3. ročník Příroda a její proměny Matematika 3. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 3. ročník Geometrie v rovině a prostoru Český jazyk a literatura 3. ročník jazyková výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Informatika 3. ročník využití internetu |
Lidé a čas
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Hodiny, kalendář, datum, fáze života, letopočet
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Základní podmínky života
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Matematika 3. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Hudební výchova 3. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 3. ročník Svět, ve kterém žijeme |
Výtvarná výchova 3. ročník Svět, ve kterém žijeme Matematika 3. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 3. ročník Čísla a početní operace do 1 000 Informatika 3. ročník využití internetu |
Lidé kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rodina, rodokmen Soužití lidí - mezilidské vztahy , komunikace, principy demokracie |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 3. ročník Moje rodina Německý jazyk 8. ročník Moje rodina Hudební výchova 3. ročník poslechové činnosti Výtvarná výchova 3. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 3. ročník Člověk |
Výtvarná výchova 3. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 3. ročník Člověk Matematika 3. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 3. ročník Geometrie v rovině a prostoru Matematika 3. ročník Čísla a početní operace do 1 000 Český jazyk a literatura 3. ročník jazyková výchova Anglický jazyk 3. ročník Moje rodina Informatika 3. ročník využití internetu Informatika 3. ročník bezpečnost na internetu a v síti |
Rozmanitost přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Roční období
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Ekosystémy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Matematika 3. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Výtvarná výchova 3. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 3. ročník práce s drobným materiálem |
Výtvarná výchova 3. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 3. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 3. ročník pěstitelské činnosti Informatika 3. ročník využití internetu |
Člověk a jeho zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Lidské tělo, Zdraví, Prevence nemocí a úrazů,Správná výživa, Výběr a způsoby uchování potravy, Vhodná skladba stravy, Pitný režim Dopravní výchova, Návykové látky a zdraví, Osobní bezpečí, Kritové situace - vhodná a nevhodná místa pro hru |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Český jazyk a literatura 3. ročník literární výchova Výtvarná výchova 3. ročník Svět, ve kterém žijeme Tělesná výchova 3. ročník plavání Tělesná výchova 3. ročník sportovní hry Tělesná výchova 3. ročník gymnastika Tělesná výchova 3. ročník atletika |
Výtvarná výchova 3. ročník Člověk Pracovní činnosti 3. ročník příprava pokrmů Tělesná výchova 3. ročník sportovní hry Tělesná výchova 3. ročník gymnastika Tělesná výchova 3. ročník atletika Tělesná výchova 3. ročník plavání Informatika 3. ročník využití internetu |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
- 3. S pomocí uplatňuje získané informace v životě (přečte text, spočítá cenu nákupu…).
- 3. Při vypracování úkolu dodržuje předem daná kriteria (úprava, rozsah, správnost…).
- 3. Jednoduše popíše, jak pracoval na svém úkolu, hodnotí postup i výsledek své práce
- 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
- 3. Pracuje s předanou informací, vyhledává doplňující informace v jednom zdroji (např. encyklopedie).
Kompetence k řešení problémů
- 3. Pod vedením učitele v rámci svých možností vyzkouší zvolené řešení ve skutečnosti.
Kompetence komunikativní
- 3. V textu, promluvě či jiném záznamu pojmenuje hlavní myšlenky a stručně je shrne.
- 3. V různých zdrojích, které má k dispozici, najde informace, které souvisejí s tématem, o němž s učitelem a spolužáky diskutují.
Informace, které sdělení rozšiřují, doplňují, hovoří o tomtéž jinými slovy apod.
- 3. K získávání a výměně informací využije různé informační a komunikační zdroje.
- 3. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem.
- 3. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
- 3. Při popisu situací nebo vyprávění příběhu ze života postupuje chronologicky od začátku do konce.
- 3. Rozlišuje, zda mluví se svým vrstevníkem (dítětem) nebo dospělým, se známým nebo neznámým člověkem a přizpůsobí tomu svou mluvu.
- 3. Mluví nahlas a zřetelně, přímo k adresátům, "řeč těla" slouží sdělení.
- 3. Vyslechne druhého, aniž by ho zbytečně přerušoval; udržuje s mluvčím oční kontakt.
- 3. Hájí svůj názor na věc.
- 3. Pokud je pro něj nějaká komunikace nepříjemná, vyhledá pomoc u staršího spolužáka nebo u dospělého.
Kompetence sociální a personální
- 3. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.)
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
Kompetence občanské
- 3. Dokáže přivolat pomoc v případě krizové situace.
Kompetence pracovní
- 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
- 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
- 3. Seznamuje se s různými povoláními, zná jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší.