ŠVP platný od šk. rok 2024–2025, v. 18.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Výchova k občanství


Hana Kozáková, 1  týdně, P
Vztahy mezi lidmi
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • aplikuje zásady slušného chování do každodenního života
  • orientuje se v kulturních zvyklostech

principy chování ve společnosti, život ve škole

rodina, manželství, tradice


 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

6. ročník

Komunikační a slohová výchova

Český jazyk a literatura

6. ročník

Literární výchova

Dějepis

6. ročník

Úvod do učiva dějepisu

Dějepis

6. ročník

Nejstarší starověké státy

Dějepis

6. ročník

Starověké Řecko a Řím

Zeměpis

6. ročník

Země jako vesmírné těleso

Zeměpis

6. ročník

Země jako vesmírné těleso

MetodyPostupyFormy práce

skupinová práce

pracovní listy - vánoční a velikonoční zvyky

Naše vlast
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí pojmu stát, vlastenectví a nacionalismus
  • vyjmenuje státní symboly
  • má přehled o základních kulturních tradicích, památkách a významných osobnostech

znaky státu

státní symboly a jejich užití

státní svátky a významné dny, osobnosti naší historie a současnoti, ochrana kulturního dědictví

MetodyPostupyFormy práce

projektové vyučování

Rodina - svatební obřad

Moje okolí
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyjmenuje a popíše specifika místního regionu

zvláštnosti regionu, přírodní a kulturní památky, život v obci (Český Krumlov)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Praktické činnosti

6. ročník

Práce se dřevem

MetodyPostupyFormy práce

krátkodobé projekty

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Vysvětlí smysl toho, proč si osvojuje a zpracovává různé druhy poznatků a dovedností a jak by se daly využít v dalším studiu i v bůžném životě.
Kompetence komunikativní
  • 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
  • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence sociální a personální
  • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
  • 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
Kompetence občanské
  • 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
  • 9. Sleduje a vybírá si kulturní události nejen v místě školy a bydliště, ale i v rámci regionu; zvažuje jejich kvalitu.