Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Fyzika
Látka a těleso
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- tělesa a látky
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: vodorovný povrch u kapalin, stlačitelnost - injekční stříkačka, barvivo + voda |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Praktické činnosti 6. ročník Práce s plastem Praktické činnosti 6. ročník Práce s kovem Praktické činnosti 6. ročník Práce se dřevem Chemie 8. ročník 1. Pozorování, pokus a bezpečnost práce |
|||||||||||
literatura | |||||||||||
Fyzika učebnice pro 6. ročník ZŠ
Sbírka úloh z fyziky 1. díl pro ZŠ
|
|||||||||||
materiály, pomůcky | didaktická technika | ostatní | |||||||||
siloměry
|
Magnetické a elektrické vlastnosti látek
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
rozdělení a popis magnetu elektrování při vzájemném dotyku |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: magnety, magnetka, kovové piliny, kompas, buzola možnost rozšiřujícího učiva: složení atomu (jádro, obal, proton, neutron a elektron) |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Fyzika 8. ročník Elektromagnetické jevy |
Praktické činnosti 6. ročník Práce s kovem |
Gravitační síla, gravitace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
prodloužené pružiny podle velikosti působící síly
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: pružina, siloměr, závaží, sklonné váhy |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Fyzika 7. ročník Síla. Skládání sil, účinky sil Fyzika 7. ročník Deformační účinky síly Fyzika 7. ročník Tření Fyzika 9. ročník Vesmír |
Zeměpis 6. ročník Země jako vesmírné těleso |
||||||||||
literatura | |||||||||||
Fyzika učebnice pro 6. ročník ZŠ
Sbírka úloh z fyziky 1. díl pro ZŠ
|
|||||||||||
materiály, pomůcky | didaktická technika | ostatní | |||||||||
Měření délky
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
jednotky délky, značka
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Praktické činnosti 6. ročník Práce s plastem Praktické činnosti 6. ročník Práce s kovem Praktické činnosti 6. ročník Práce se dřevem Zeměpis 6. ročník Kartografie a geografické informace Matematika 6. ročník Desetinná čísla Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy |
Měření objemu tělesa
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
jednotky objemu, značka
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Chemie 8. ročník 2. Směsi Chemie 8. ročník 3. Voda, vzduch a oheň Matematika 6. ročník Desetinná čísla |
Měření hmotnosti tělesa
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
jednotky hmotnosti, značka
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Chemie 8. ročník 2. Směsi Chemie 8. ročník 3. Voda, vzduch a oheň Matematika 6. ročník Desetinná čísla |
Hustota
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
hustota látky, jednotky, značka
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: hustoměry |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Praktické činnosti 6. ročník Práce s kovem Praktické činnosti 6. ročník Práce se dřevem Chemie 8. ročník 2. Směsi Chemie 8. ročník 3. Voda, vzduch a oheň |
Měření času
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
jednotky času, značka
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: měření času | |||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Zeměpis 6. ročník Země jako vesmírné těleso Dějepis 6. ročník Pravěk Matematika 6. ročník Desetinná čísla |
Měření teploty těles
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
jednotka, značka |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: měření teploty, teploměry |
Elektrický obvod
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
vodič a izolant v elektrickém poli jednoduchý a rozvětvený obvod |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pomocí soupravy sestaví jednoduchý a rozvětvený elektrický obvod souprava Boffin |
Vlastnosti zvuku
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
šíření a vznik zvuku rychlost šíření zvuku v různých prostředích odraz zvuku na překážce ozvěna pohlcování zvuku |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: ladičky |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje pravidla ochrany ŽP (třídí odpady, šetří el. energií, vodou,...).